English

گمانه‌زنی‌ها درباره نخست‌وزیر آینده عراق

اخبار منتشر شده از سفارت آمریکا در عراق حاکی از این است که «حاجم الحسنی» گزینه مورد حمایت واشنگتن برای نخست‌وزیری این کشور است.

گمانه‌زنی‌ها درباره نخست‌وزیر آینده عراق

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سومر نیوز، سفارت آمریکا در عراق اعلام کرد که حاجم الحسنی از بیشترین شانس را برای عهده دار شدن سمت نخست‌وزیری عراق بعد از پایان دوره حیدر العبادی نخست‌وزیر فعلی این کشور برخوردار است.

اخبار منتشر شده از سفارت آمریکا در عراق، نشان می‌دهد که گزینه مورد حمایت واشنگتن برای نخست‌وزیری عراق در دوره بعد، «حاجم الحسنی» است.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که یکی از مقامات مسئول که روابط مستحکمی با سفارت آمریکا در عراق دارد، تاکید کرد که مسئولان وزارت دفاع آمریکا بر سر حمایت از نخست‌وزیری حاجم الحسنی در عراق به توافق رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت دفاع آمریکا تاکید کردند که آن‌ها برای جلب حمایت‌های کاخ سفید، پنتاگون و کنگره از نخست‌وزیری الحسنی به جای حیدر العبادی که سال آینده دوره نخست‌وزیری‌اش به پایان می‌رسد تلاش می‌کنند.

الحسنی از سال 2003 مسئولیت‌های متعددی از جمله وزارت صنایع و ریاست پارلمان را بر عهده داشته است. وی زمانی نیز نامزد تصدی پست وزارت دفاع در عراق بود.

وی به دوستی با آمریکا شهره است و اغلب سال‌های عمرش را در آمریکا سپری کرده و  مدارک کارشناسی ارشد و دکترایش را در این کشور اخذ کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه