English

رایزنی وزرای امور خارجه آمریکا و پاکستان درباره اوضاع افغانستان

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان به رایزنی با وی در خصوص اوضاع افغانستان پرداخت.

 رایزنی وزرای امور خارجه آمریکا و پاکستان درباره اوضاع افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج،  «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گوی تلفنی با «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان به رایزنی با وی در خصوص اوضاع افغانستان پرداخت.

تیلرسون پیشرفت اقتصادی پاکستان وابسته به برقراری امنیت پایدار در افغانستان است.

وی افزود: حل مسئله افغانستان از طریق مذاکرات سیاسی و راه‌های دیپلماتیک هدف نهایی آمریکا و پاکستان است که باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفت و گوی تلفنی برای همکاری با واشنگتن به ویژه بعد از مشخص شدن برنامه راهبردی آمریکا در قبال افغانستان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش دنیا نیوز،خواجه آصف گفت: دولت پاکستان خواستار بهبود روابط با آمریکا است.

مقامات آمریکایی خواستار حفظ روابط با پاکستان و همکاری با این کشور برای مبارزه با تروریسم هستند؛ همچنین سعی دارند اسلام‌آباد را به تغییر سیاست در قبال دولت کابل ترغیب کنند.

ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان با کاهش کمک مالی به پاکستان موافقت نکرد و گفت باید روابط دیپلماتیک با اسلام‌آباد را گسترش دهیم.

ژنرال «جیمز ماتیس» که اجرای استراتژی جدید آمریکا در افغانستان را نیز بر عهده دارد، پیش از این گفته بود که آمریکا اشتباهات گذشته در افغانستان را تکرار نمی‌کند.

مقامات آمریکایی برای تعیین استراتژی خود در قبال پاکستان دچار اختلاف هستند همین موضوع تصمیم برای ادامه کمک مالی به این کشور و پیشبرد استراتژی تازه در افغانستان را پیچیده می‌کند.

با این که مجلس نمایندگان آمریکا با کاهش کمک مالی پاکستان و مشروط کردن آن موافقت کرد اما هنوز اختلاف نظر مقامات و سناتورهای آمریکایی درباره همکاری با این کشور ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه