English

امکان بهبود روابط مسکو-واشنگتن در حال از بین رفتن است

مقام بلندپایه دوما با تاکید بر اینکه، گسترش تحریم‌ها امکان بهبود روابط روسیه و آمریکا را بسیار ضعیف کرده، از اتحادیه اروپا خواست در مقابل دیکته کردن تصمیمات از سوی واشنگتن بایستد.

امکان بهبود روابط مسکو-واشنگتن در حال از بین رفتن است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه اعلام کرد، لایحه قانونی مربوط به گسترش تحریم ها علیه روسیه که چند ساعت قبل به تصویب مجلس نمایندگان کنگره آمریکا رسید، بطور جدی امکان بهبود روابط مسکو و واشنگتن را تضعیف کرده است.

این مقام دوما گفت: «بدون تردید گسترش تحریم‌ها به روابط روسیه و آمریکا آسیب جدی وارد کرده و روابط آتی دو کشور را بسیار پیچیده تر از قبل خواهد نمود. ضمن اینکه امکان مانورهای دیپلماتیک به منظور باز کردن گره های موجود در روابط در جریان مذاکرات دوجانبه را نیز به پایین ترین سطح ممکن ارتقاء می دهد.»

طبق ارزیابی اسلوتسکی، «این تحریم‌ها در صورتی که دونالد ترامپ هم آنها را امضا کند، گسترده ترین و پیچیده ترین اقدامات محدودکننده از سال 2014 به اینطرف است که اعمال تحریمها علیه مسکو آغاز شد و این تحریمها علاوه بر شرکت‌های روسی، به سایر کشورهایی که با روسیه همکاریهای مختلف، بخصوص در عرصه انرژی دارند، آسیب وارد خواهد کرد.»

وی افزود: «این لایحه قانونی در این جهت گیری تصویب شده که نه تنها باعث بازدارندگی روسیه شود، بلکه مانع از توسعه همکاری‌های کشورهای اروپایی با روسیه شود که در واقع شرکای خود ایالات متحده هستند.»

زمان آن رسیده اروپا با تحمیل سیاست‌ها از جانب آمریکا مقابله کند

این مقام بلندپایه دوما گفت: «من امیدوارم هستم که کمیسیون اروپایی سریعا پاسخ مناسبی به این اقدامات محدودکننده دیکته شده از آنسوی اقیانوس بدهد. برای اینکه مدتهاست دیگر زمان آن رسیده که بروکسل سیاست مستقلی از آمریکا را به اجرا بگذارد که صرفا در جهت تامین منافع کشورهای اروپایی باشد، نه آنکه صرفا کاری را انجام دهند که از طرف واشنگتن به آنها  دیکته شده است.»

لازم به یادآوری است که مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز سه شنبه (به وقت آمریکا که همزمان با ساعات اولیه صبح امروز است)  لایحه قانونی که تحریم‌های یکجانبه شدیدالحنی را علیه روسیه، ایران و کره شمالی به تصویب رساند. این سند اکنون باید به تصویب مجلس سنای کنگره هم برسد و سپس با عنوان «قانون مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریمها» روی میز رئیس جمهوری آمریکا قرار خواهد گرفت تا برای اجرایی شدن به امضا وی برسد. بر اساس اطلاعات رسیده از کاخ سفید، دونالد ترامپ قصد دارد از این لایحه قانونی حمایت کرده و آن را امضا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه