English

چاووش اوغلو اتحادیه اروپا را به باد انتقاد گرفت

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با مقامات عالی‌رتبه اتحادیه اروپا در بروکسل، بر لزوم درنظر گرفتن تفاوت ها بین حامیان تروریسم و جریان های مخالف دموکراتیک تاکید کرد.

چاووش اوغلو اتحادیه اروپا را به باد انتقاد گرفت

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از  آناتولی، وزیر امور خارجه ترکیه افزود: مشکل زمانی آغاز می شود که ما بین کسانی که واقعا با روش های دموکراتیک نسبت به دولت مخالفت می کنند و افرادی که از تروریسم حمایت می کنند، تفکیک قائل نشویم.

مولود چاووش اوغلو در ادامه ضمن تاکید بر تقویت مذاکره و همکاری برای رفع مشکلات موجود در روابط دو جانبه بین ترکیه و اتحادیه اروپا افزود: البته که در ترکیه نیروهای مخالف دموکراتیک وجود دارد. منتخبین با اراده مردم به مجلس و دیگر نهادهای دولتی وارد می‌شوند. اما در میان اینها افرادی هستند که برای گروه‌های تروریستی سلاح تامین می‌کنند. اگر تفاوتی بین کسانی که به شکل دموکراتیک فعالیت می‌کنند و کسانی که سلاح گروه‌های تروریستی را تامین می‌کنند قئل نشویم به رای مردم بی‌احترامی کرده‌ایم

وی با اعلام اینکه اتحادیه اروپا بین افراد حامی تروریسم و مخالفان با رویکرد دموکراتیک تفاوتی قائل نمی‌شود، اظهار داشت: داشتن هویت خبرنگاری به معنای مشروعیت بخشی به ارتکاب هر گونه جرمی نیست و این شامل هر شغل دیگری نیز هست. هر کسی که در کودتای ناکام دست داشته و یا از کودتاچیان فعالانه حمایت کرده، صرف نظر از حرفه روزنامه نگاری، پلیس، نظامی و یا سیاستمدار بودن، جنایتکار به شمار می رود. مشکل زمانی آغاز می شود که ما بین کسانی که واقعا با روش های دموکراتیک نسبت به دولت مخالفت می کنند و افرادی که از تروریسم حمایت می کنند، تفکیک قائل نشویم. این مورد را باید خوب درک کرد. ما در این زمینه آماده هستیم که هر نوع اطلاعاتی را در اختیار مقامات اتحادیه اروپا قرار دهیم و این روند پس از این نیز مانند گذشته ادامه خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه