English

قطر برای مذاکره با کشورهای ائتلاف ناقص عربی شرط گذاشت

سرویس بین الملل- دولت قطر از زبان وزیر امورخارجه خود برای مذاکره با کشورهای ائتلاف ناقص عربی علیه دوحه شرط گذاشت.

قطر برای مذاکره با کشورهای ائتلاف ناقص عربی شرط گذاشت

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از یورو نیوز، قطر خواهان لغو تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس پیش از آغاز گفتگوها جهت حل بحران دیپلماتیک در منطقه است.

این کشور همچنین اعلام کرده است در صورت تداوم تحریم ها بر روی کمک کشورهایی چون ایران و ترکیه حساب باز خواهد کرد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر ضمن رد هرگونه مذاکره در خصوص موضوعات داخلی این کشور از جمله مسائل مربوط به شبکه ماهواره ای الجزیره اعلام کرد: «تا زمانی که قطر تحت تحریم است، مذاکره ای در کار نخواهد بود. آنها باید پیش از شروع هر نوع گفتگو تحریم ها را بردارند.»

وزیر امور خارجه قطر که در دوحه با خبرنگاران سخن می گفت، تصریح کرد کشورش هنوز درخواستی از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین (سه کشوری که از دو هفته پیش روابط خود را با قطر قطع کرده اند) برای شرکت در گفتگو دریافت نکرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی امیر نشین قطر همچنین تاکید کرد رهبر کویت تنها میانجی این بحران بوده و کشورش همچنان در انتظار درخواست دیگر کشورهای منطقه برای پیشبرد تلاش ها جهت گشایش بحران است.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در ادامه هر آنچه به شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس مربوط می شود را قابل مذاکره دانست و خاطرنشان کرد: « هیچ کس حق دخالت در امور داخلی ما را ندارد. شبکه الجزیره و نیز سیاست خارجی ما در خصوص مسائل منطقه یک مسئله داخلی محسوب می شود. ما در باره موضوعات داخلی مذاکره نخواهیم کرد».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه