English

یک عضو شورای رسیدگی به امور «کانال سوئز» اعلام کرد؛

مصر حق ممانعت از عبور و مرور کشتی‌های قطری در کانال سوئز را ندارد

یک مسئول در شورای رسیدگی به امور کانال سوئز اعلام کرد که این کانال، یک آبراهه جهانی محسوب می شود و مصر حق ممانعت از عبور و مرور کشتی های قطری از آن را ندارد.

مصر حق ممانعت از عبور و مرور کشتی‌های قطری در کانال سوئز را ندارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه لبنانی النشره، یک مسئول در شورای رسیدگی به امور کانال سوئز اعلام کرد: مصر حق ممانعت از عبور و مرور کشتی‌های قطری از کانال سوئز را ندارد.

بر اساس این گزارش، این منبع در ادامه گفت: کانال سوئز یک آبراهه جهانی و بین المللی محسوب می شود و از همین روی، مصر نمی تواند جلوی عبور و مرور کشتی های قطری در آن را بگیرد.

این منبع همچنین ادامه داد: عبور و مرور از کانال سوئز طبق معاهده «قسطنطنیه» صورت می پذیرد و این معاهده اجازه عبور و مرور کشتی های وابسته به تمامی کشورها از کانال سوئز به جز آن دسته از کشورهایی که با مصر درحال جنگ هستند را صادر کرده است.

این فرد مسئول در شورای رسیدگی به امور کانال سوئز در ادامه یادآور شد: طبق معاهده قسطنطنیه، دریانوردی در کانال سوئز برای همه کشورها آزاد است؛ مشروط به اینکه کسی اقدام به ایجاد درگیری های نظامی در کانال نکند.

گفتنی است، کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر اعلام کردند که به دلیل حمایت قطر از تروریسم روابط خود با دوحه را قطع کردند. به دنبال این تصمیم، شماری از کشورهای دیگر همچون دولت مستعفی یمن، لیبی و مالدیو اقدام مشابهی را در قبال قطر انجام دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه