English

پکن به طور کامل برای متوقف کردن برنامه موشکی کره شمالی متعهد است

سرویس بین الملل - نخست وزیر چین بر این باور است که کشورش مخالف توسعه برنامه‌های موشکی کره شمالی است.

پکن به طور کامل برای متوقف کردن برنامه موشکی کره شمالی متعهد است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، لی کی کیانگ نخست وزیر چین روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: پکن مخالف شلیک موشک‌های کره شمالی است و از تحریم‌های جدید شورای امنیت علیه پیونگ یانگ حمایت خواهد کرد.

وی در یک کنفرانس خبری پس از دیدار با رهبران اروپایی تصریح کرد: ما قاطعانه متعهد به خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره هستیم و مخالف آزمایش های اتمی و موشکی کره شمالی هستیم.

نخست وزیر چین گفت: پکن همواره قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کرده است. فهرست تحریم های اعلام شده از سوی شورای امنیت، همواره به طور کامل و سختگیرانه ای از سوی چین اجرا شده است. اگر شورای امنیت خواستار اجرای اقدامات جدیدی شود، ما این اقدامات را عملی خواهیم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل، بامداد امروز با تصویب قطعنامه‌ای، 14 تن از مقام‌های مسئول پیونگ‌یانگ و چهار شرکت کره‌شمالی را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. رئیس سازمان اطلاعات کره‌شمالی از جمله کسانی است که تحریم شده. به موجب این قطعنامه که به موافقت همه اعضای شورای امنیت از جمله چین، تنها متحد کره‌شمالی رسید، همچنین این 14 مقام کره‌شمالی، که در فهرست تحریم‌ها گنجانده شده‌اند، از سفر به تمامی کشورها ممنوع می‌شوند و دارایی‌های‌شان مصادره می‌شود.

پیش‌نویس این قطعنامه توسط آمریکا و چین آماده شده بود. بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این اولین قطعنامه‌ای است که با موافقت واشنگتن و چین در شورای امنیت به تصویب می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه