English

ماکرون: توافق آب و هوایی پاریس برگشت ناپذیر است

سرویس بین الملل- رئیس جمهور فرانسه بر این باور است که علی رغم تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از پیمان آب و هوایی پاریس، این توافق برگشت ناپذیر خواهد بود.

ماکرون: توافق آب و هوایی پاریس برگشت ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رسما تصمیم گرفته است تا این کشور را از توافق آب و هوایی پاریس خارج کند، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه تاکید کرده است که توافق آب و هوایی پاریس برگشت ناپذیر است.

وی در سخنانی پس از دیدار و گفتگو با شهردار پاریس و مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک تصریح کرد: توافقنامه پاریس برگشت ناپذیر است و ما این توافق را به خاطر مسوولیت مان اجرا خواهیم کرد. چین، روسیه و هند پایبندی خود را به این توافق اعلام کرده اند.

رئیس جمهور فرانسه افزود: آمریکایی ها نیازی به واشنگتن ندارند تا به تعهدات خود در چارچوب توافق پاریس عمل کنند و آمریکایی ها به واشنگتن اجازه نخواهند داد تا در مسیر اجرای این توافقنامه، بایستد. می خواهم همه جهان بداند که آمریکا به تعهداتش در چارچوب توافق پاریس عمل خواهد کرد و این اقدام از طریق هماهنگی و همکاری شهرها، ایالت ها و کسب و کارهای آمریکا عملی خواهد بود.

ترامپ بر این باور است که این پیمان به ضرر اقتصاد و فرصت های شغلی این آمریکا است و حاکمیت ملی این کشور را تضعیف می کند. ترامپ خواستار مذاکره مجدد برای دستیابی به یک توافق بهتر آب و هوایی شده است ولی برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان با این مساله مخالفت کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه