English

والی سابق جوزجان خبر داد

تبعید غیر رسمی ژنرال دوستم به ترکیه

سرویس بین الملل- پس از سفر معاون اول رئیس جمهور افغانستان به ترکیه «احمد ایشچی» والی سابق جوزجان مدعی شد که ژنرال «دوستم» به صورت غیر رسمی تبعید شده است تا در زمان صدور حکم دادگاه در کابل حضور نداشته باشد.

تبعید غیر رسمی ژنرال دوستم به ترکیه

به گزارش خبرگزاری موج، در حالیکه روز گذشته سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری تبعید ژنرال دوستم به ترکیه را رد کرده است اما ایشچی مدعی شد که ژنرال دوستم به صورت غیر رسمی به ترکیه تبعید شده است.

ایشچی والی سابق جوزجان به «تلویزیون‌یک» گفت معاون اول ریاست جمهوری برای مداوا به ترکیه نرفته است، بلکه این سفر به منظور تبعید وی با هماهنگی حکومت افغانستان صورت گرفته است.

وی افزود دولت ژنرال دوستم را تحت فشار قرار داده است تا افغانستان را ترک کند که هنگام صدور حکم دادگاه از هر گونه کشمکش و حوادث احتمالی جلوگیری کرده باشد.

این در حالی است که «بشیراحمد ته‌ینج» سخنگوی حزب «جنبش ملی» اعلام کرد معاون اول ریاست جمهوری برای مداوا و دیدار خانواده‌اش به ترکیه سفر کرده است.

سخنگوی حزب جنبش تصریح کرد این سفر ژنرال دوستم هیچ دلیل سیاسی نداشته و بر اثر اعمال فشار نیز صورت نگرفته است.

وی در ادامه افزود ژنرال دوستم پس از تکمیل دوره درمانی خود در ترکیه تا چند هفته دیگر به کابل باز خواهد گشت.

ژنرال دوستم پس از آنکه از سوی احمد ایشچی متهم به آزار و اذیت شد، به صورت غیر رسمی از سوی اشرف غنی در حصر خانگی قرار گرفته بود که پس از ماه‌ها عدم حضور در دفتر کارش دو روز قبل کابل را به مقصد ترکیه ترک کرد.

قبل از این نیز برخی از رسانه‌های غربی گزارش داده بودند که اشرف غنی برای تبعید ژنرال دوستم به ترکیه تلاش دارد و «طیب‌اردوغان» هفته گذشته نیز هواپیمای مخصوصی را برای انتقال وی به ترکیه فرستاده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه