English

اشرف غنی:

امیدواریم که توافق با حزب اسلامی سبب پیوستن مخالفان مسلح به روند صلح شود

سرویس بین الملل- رئیس جمهور افغانستان با اشاره به توافقنامه صلح دولت این کشور و حزب اسلامی گفت که این امیدواری هنوز وجود دارد که امضای توافقنامه صلح با حکمتیار بتواند دیگر مخالفان مسلح را به پیوستن به روند صلح تشویق کند.

امیدواریم که توافق با حزب اسلامی سبب پیوستن مخالفان مسلح به روند صلح شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در دیدار با برخی از سران اقوام در کابل درباره پیوستن مخالفان مسلح به روند صلح این کشور ابراز امیدواری کرد.

وی در دیدار با سران اقوام ولایت «پکتیا» در شرق افغانستان گفت : صلح با حزب اسلامی حکمتیار موفق بود و هنوز این امیدواری وجود دارد که دیگر مخالفان دولت نیز به پیوستن به روند صلح تشویق شوند.

سران اقوام ولایت پکتیا در دیدار با اشرف غنی نیز بر مذاکرات بین الافغانی برای صلح به ویژه به مخالفان مسلح دولت افغانستان تاکید کردند.

این ابراز امیدواری اشرف غنی در حالی انجام می‌شود که آمریکا و ناتو حضور 50 هزار نظامی بیشتر در افغانستان را بررسی می‌کنند.

از سوی دیگر، طالبان و دیگر مخالفان مسلح دولت افغانستان همواره یکی از شروط آغاز مذاکرات صلح در این کشور را خروج نیروهای خارجی عنوان کرده‌اند.

همچنین برخی از گروه‌ها و مقامات دولتی از حضور حکمتیار و مواضع اخیر حزب اسلامی ابراز نگرانی کرده‌اند.

هفته گذشته «قریب الرحمان سعید» مسئول مطبوعاتی حزب اسلامی اعلام کرد که افغانستان فاقد یک رهبر قوی است بنابراین حکمتیار برای پر کردن این جایگاه به کابل آمده است تا همه خود را در سایه رهبری وی بازیابند.

وی تصریح کرد حزب اسلامی حکمتیار خواستار اصلاحات فراگیر در نهادهای انتخاباتی افغانستان است.

سعید در انتخابات آینده افغانستان گفت که باید احزاب سیاسی این کشور در نیمی از انتخابات نقش داشته باشد تا پارلمان افغانستان به سمت حزبی شدن پیش رود.

مسئول مطبوعاتی حزب اسلامی مدعی شد که طالبان چندین بار در تماس با حکمتیار خواستار دفاع حقوق‌ خود شده‌اند، زیرا به شورای عالی صلح افغانستان اعتمادی ندارند.

 این در حالی است که سخنگوی طالبان هرگونه تماس اعضای این گروه با حزب اسلامی را بارها تکذیب کرده است.

قریب الرحمان سعید اظهار داشت که حزب اسلامی طرفدار سقوط نیست، اما از اصلاحات جدی در حکومت افغانستان حمایت می‌کند، زیرا وضعیت فعلی این کشور غیر قابل تحمل است و فساد اداری بیداد می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی