English

رویترز خبر داد

سفر معاون ترامپ به ژاپن در سایه تنش‌های هسته‌ای با کره‌شمالی

معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است در سفر به توکیو به مقام‌های ژاپن نسبت به پایبندی واشنگتن به تعهد خود برای مقابله با بلندپروازی‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی تضمین بدهد.

سفر معاون ترامپ به ژاپن در سایه تنش‌های هسته‌ای با کره‌شمالی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا پس از سفر به کره جنوبی، قرار است امروز سه شنبه وارد توکیو پایتخت ژاپن شود.

وی در سخنانی در سئول هشدار داد: حملات اخیر آمریکا در سوریه و افغانستان نشانگر قدرت عزم آمریکا است و کره شمالی نباید در این عزم جدی آمریکا ابهام داشته باشد.

وی بار دیگر به رهبران کره جنوبی نسبت به اتحاد گسستنی ناپذیر بین دو کشور اطمینان داده است. وی هشدار داده است که "دوره صبر راهبردی" در قبال کره شمالی پایان یافته است.

انتظار می رود که مایک پنس با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن درباره تنش در شبه جزیره کره و همین طور روابط اقتصادی دو حانبه، رایزنی کند.

هان سونگ ریول معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در گفت وگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی "بی.بی.سی" در پیونگ یانگ تصریح کرد: "ما هر هفته، هر ماه و هر سال آزمایش های موشکی انجام خواهیم داد".

این مسئول کره گفت: چنانچه واشنگتن "گزینه‌های نظامی" را در دستور کار خود قرار دهد، "جنگی همه جانبه و فراگیر" روی خواهد داد.

هوانگ کیو آن رئیس جمهور موقت کره جنوبی نیز امروز سه شنبه در نشست کابینه تاکید کرد: کره جنوبی اتحاد خود با آمریکا را تقویت خواهد کرد و با چین همکاری نزدیکی خواهد داشت تا اقدامات کره شمالی را مهار کند.

پنس روز دوشنبه در سخنانی گفت: جهان طی دو هفته گذشته، عزم جدی ترامپ را مشاهده کرده است. آمریکا به یک پایگاه هوایی در غرب سوریه حمله موشکی داشته و بزرگترین بمب غیر اتمی خود را علیه تروریست های داعش در افغانستان استفاده کرده است.

وی افزود: بهتر است کره شمالی عزم جدی رئیس جمهور آمریکا یا قدرت نیروهای مسلح آمریکا در منطقه را آزمایش نکند.

دولت ترامپ اعلام کرده است که گزینه نظامی هنوز یکی از راهکارهای تقابل با کره شمالی است. ولی با توجه به تلفات احتمالی سنگین آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در صورت وقوع جنگ با کره شمالی، واشنگتن ترجیح می دهد تحریم های اقتصادی را علیه پیونگ یانگ تشدید کند.

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید نیز در سخنانی گفت: به نظرم چینی‌ها می توانند بر کره شمالی فشار بیاورند و حیطه های فراوانی در این رابطه وجود دارد. زمینه‌های سیاسی و اقتصادی وجود دارد که آنها می توانند فشار لازم را وارد آورند. آنها از نفوذ زیادی برخوردارند که می توانند این نفوذ را نشان دهند. این موضوع به طور شفاف مشاهده می شود که تلاش رئیس جمهور ما برای برقراری روابطی سازنده با رئیس جمهور چین اقدامی معقولانه است. اگر ما به این نتیجه برسیم آنگاه این موضوع در راستای منافع ما خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه