English

ریشه‌یابی ناکامی عربستان در یمن؛ پایان نیافتن جنگ به معنی شکست است

با در نظر گرفتن تفاوت امکانات طرف های درگیر در یمن، پیش بینی می‌شد متجاوز سعودی در مدتی نه چندان طولانی این جنگ را به نفع خود تمام کند اما چنین نشد، تا جایی که پیروزی آن در یمن محال است.

ریشه‌یابی ناکامی عربستان در یمن؛ پایان نیافتن جنگ به معنی شکست است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری العهد، با در نظر گرفتن تفاوت امکانات طرف های درگیر در یمن، پیش بینی می شد متجاوز سعودی در مدتی نه چندان طولانی این جنگ را به نفع خود تمام کند، اما چنین نشد، تا جایی که باید پرسید چرا پیروزی ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن محال است؟

شکست سنگین ائتلاف متجاوزان علیه یمن

ناکامی محور ائتلاف علیه یمن تا این لحظه و با در نظر گرفتن امکانات و تجهیزات نظامی و دفاعی متجاوزان، به معنی شکست سنگین ائتلاف مزبور است.

دلایل محال بودن پیروزی ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان را می توان به طور خلاصه به شرح زیر بیان کرد:

ویژگی های جغرافیایی یمن

خصوصیات جغرافیایی یمن به گونه ای است که موجب حفظ دست برتر یمنی ها در نبرد دفاع از کشور خود شده است، زیر راههای ارتباطی این کشور صعب العبور است و شبکه جاده ای و ارتباطی که از مسافت بین استان ها بکاهد، وجود ندارد.

علاوه بر این سلسله کوههای یمن در مقایسه با کشورهای همسایه از ارتفاع زیادی برخوردار است و این کوهها مهم ترین شهرها و راههای منتهی به آن از جمله صنعا، عدن، تعز را دربرگرفته است.

راههای ارتباطی صعب العبور یمن قدرت مانور متجاوزان را سلب کرده است

این ویژگی ها موجب برتری یمنی ها در نبرد شده است زیرا آنان با ارتش هایی که بیشتر نیروهای آن مزدور و بیگانه هستند روبه رو شده اند در نتیجه با طبیعت جغرافیایی صعب العبور این کشور آشنا نیستند و در مانور در خاک یمن نیز مهارت ندارند ،حال آنکه یمنی ها به خوبی به راههای ارتباطی و مناطق کوهستانی و صحرایی کشورشان آشنا هستند.

پایبندی یمنی ها به دفاع از کشورشان؛ فرار مزدوران

توان و نیروی یمنی ها برگرفته از پایبندی به دفاع از کشورشان است در نتیجه در مواضع و مراکز نظامی مستقر شده و سنگرهای خود را حفظ می کنند حال آنکه تصاویر زیادی از فرار یگان ها و سربازان ائتلاف عربی مشاهده شده است که از مواضع تحت حمایت خود پا به فرار گذاشته و تجهیزات نظامی پیشرفته را در این مراکز رها می کنند.

انگیزه های معنوی ملت یمن در دفاع ازخاک خود

در این خصوص باید گفت، ارتش و کمیته های دفاع مردمی یمن پیش از هر چیز با روحیه بالا از کشور خود دفاع می کنند، زیرا صاحب این سرزمین و مدافع حاکمیت و استقلال آن هستند از همین رو انگیزه قوی ای برای مبارزه و ایستادگی دارند، بر خلاف نیروهای مزدور دشمن که در برابر دریافت مشوق های مالی بدون پایبندی به اصول اخلاقی و معنوی وارد این جنگ شده اند.

در این شرایط پرواضح است که پیروزی متجاوزان به یمن محال است حال آنکه عربستان با گرفتار شدن در این جنگ بی حاصل به دنبال فرار رو به جلو است بدون اینکه این اقدام دستاوردی برایش محقق ساخته و یا موجب رهایی از این گرفتاری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه