English

در گزارشی مشترک با دولت عراق؛

سازمان برنامه جهانی غذا: بیش از نیمی از عراقی‌ها با خطر نبود امنیت غذایی مواجهند

سازمان برنامه جهانی غذا و دولت عراق در گزارشی مشترک اعلام کردند بیش از نیمی از خانواده‌های عراقی در معرض خطر نبود امنیت غذایی قرار دارند و دیگر نمی‌توانند آسیب‌های دیگری مانند درگیری و یا افزایش قیمت مواد غذایی اصلی را تحمل کنند.

سازمان برنامه جهانی غذا: بیش از نیمی از عراقی‌ها با خطر نبود امنیت غذایی مواجهند

به گزارش خبرگزاری موج به نوشته روزنامه الیوم السابع مصر، برنامه جهانی غذا در این گزارش مشترک با دولت عراق که روز دوشنبه در ژنو منتشر شد و یکی از قوی‌ترین پژوهش‌های انجام شده در عراق در زمینه امنیت غذایی توصیف شده، هشدار داد: بیش از نیمی از خانواده‌های عراقی در معرض خطر نبود امنیت غذایی قرار دارند و دیگر نمی‌توانند آسیب‌های دیگری مانند درگیری و یا افزایش قیمت مواد غذایی اصلی را تحمل کنند.

این گزارش همچنین نسبت به سطوح بی‌سابقه ضعف و ناتوایی خانواده‌های عراقی هشدار داد.

سالی هایدوک، نماینده برنامه‌ جهانی غذا و مدیر منطقه‌ای این سازمان در عراق تاکید کرد:‌ این تحلیل همه جانبه امنیت غذایی باید عملکرد دولت و سیاست‌گذاران و فعالان حوزه‌های انسانی در کل کشور را به سوی بهبود وضعیت امنیت غذایی برای همه مردم عراق سوق دهد.

هایدوک گفت: پژوهشی که پیش از حمله اخیر در موصل انجام شد،‌ نشان داد که حدود ۲.۵ درصد از عراقی‌ها از نبود امنیت غذایی رنج می‌برند و حدود ۷۵ درصد کودکان کمتر از ۱۵ سال مجبور هستند به جای رفتن به مدرسه برای تامین نیازهای غذایی خانواده‌شان تلاش کنند و این مساله نیازمند حمایت است.

در این پژوهش که در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید، ‌بیش از ۲۰ هزار خانواده عراقی در مناطق شهری و روستایی از جمله آوارگان و کسانی که در شهرهای خود زندگی می‌کنند، مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج این پژوهش نشان داد که حدود ۵۳ درصد از ساکنان مناطق مختلف و ۶۶ درصد آوارگان عراقی از امنیت غذایی بی‌بهره هستند.

بر اساس این پژوهش بیشترین تعداد خانواده‌های در معرض خطر در بخش جنوبی کشور به ویژه در شمال المثنی و بخش‌هایی از صلاح الدین هستند.

برنامه جهانی غذا، جامعه بین الملل را به جمع‌آوری فوری مبلغ ۱۳ میلیون دلار برای تهیه سهمیه‌های غذایی ماهانه و کمک‌های نقدی برای تامین نیازهای ۱.۵ میلیون عراقی تا پایان سپتامبر ۲۰۱۷ دعوت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه