English

توضیحات بوگدانوف در مورد کمک‌های نظامی روسیه به عراق

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو علاوه بر حمایت اطلاعاتی و هماهنگی اقدامات، با ارسال تسلیحات و آموزش کادر نظامی نیز به دولت عراق در مبارزه با تروریسم کمک می‌کند.

توضیحات بوگدانوف در مورد کمک‌های نظامی روسیه به عراق

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، این کشور نه تنها از دولت عراق در مبارزه با تروریسم به صورت هماهنگی اطلاعاتی حمایت می کند، بلکه عملا با ارسال تجهیزات نظامی و آموزش کادر نظامی نیز به این کشور کمک می کند.

پیش از این، "فواد معصوم" رئیس جمهوری عراق در مصاحبه ای با این خبرگزاری گفته بود: «مقامات بغداد برای خرید تسلیحات نظامی از روسیه با هیچ وتوی از سوی هیچ کشوری مواجه نیستند. دولت عراق مایل است تا از منابع مختلف سلاح وارد کند و در همین راستا، همکاریهای نظامی-فنی بغداد با مسکو نیز از جمله از طریق خرید وسایل پرنده و تسلیحات نظامی، ادامه پیدا خواهد کرد.»

بوگدانوف در تفسیر این اظهارات در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» توضیح داد: «ما برای دوستان عراقی خود خواستار موفقیت در مبارزه با تهدیدات تروریستی و آزادسازی کامل وهر چه سریعتر شهر موصل از دست افراطگرایان هستیم. در همین راستا ما نه تنها بصورت هماهنگی اقدامات و تبادل اطلاعات با دولت عراق همکاری داریم، بلکه در عمل و با ارسال تسلیحات نظامی و آموزش کادر نظامی در چارچوب همکاریهای وزارت دفاع دو کشور نیز به بغداد کمک می کنیم و این همکاریها در آینده نیز ادامه خواهند داشت.»

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین افزود که مواضع مسکو در رابطه با عراق کاملا قاطع و بر این اساس است که «تروریسم، یک مشکل مشترک است که باید با آن بصورت مشترک مبارزه شود. اعتقاد ما این است و در همین راستا نیز تاکید داریم که با این دشمن مشترک باید با تمام امکانات موجود مقابله کرد.»

لازم به یادآوری است که مرکز هماهنگی اطلاعاتی در بغداد با تلاش مشترک وزارت دفاع چهار کشور روسیه، ایران، سوریه و عراق بوجود آمده است. اساس فعالیت آن: جمع آوری اطلاعات، پردازش، تجزیه و تحلیل، تبادل نظر و تلفیق آنها بر اساس اوضاع کلی پیرامون مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه و ارائه اطلاعات حاصله بر اساس اهمیت و وظایف عملیاتی به ستادهای کل ارتشهای کشورهای یاد شده است.

عملیات آزادسازی شهر موصل از سوی نیروهای نظامی ارتش عراق و همکاری ائتلاف ضدتروریستی بین المللی به سرکردگی آمریکا در ماه اکتبر سال 2016 آغاز شد و در جریان آن بخش شرقی این شهر تاکنون آزاد شده است. نیروهای دولتی عراق در تاریخ 24 فوریه به منطقه جنوب غربی موصل وارد شده و در حال پیشروی به سمت مناطق غربی و آزاد سازی محله هیا مسکونی آن هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی