English

نگاهی به ادعای ژنرال سعودی علیه ایران

سرویس بین الملل- سخنگوی ائتلاف عربستان از تعهد کمک دولت آمریکا به برنامه‌هایی که با هدف ضربه زدن به ایران طرح‌ریزی شده اند خبر داد.

نگاهی به ادعای ژنرال سعودی علیه ایران

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از واشنگتن تایمز؛ احمد العسیری مدعی شد که ریاض از دولت ترامپ تعهدی اخذ کرده است که بر مبنای آن، فعالیت‌های حمایتی، تبادلات اطلاعات و همکاری‌های دفاعی آمریکا بر ضد گروه‌های مورد حمایت ایران و آنچه وی در ادعایی مداخلات ایران در خاورمیانه خواند، به گونه‌ای چشمگیر افزایش خواهد یافت.

احمد العسیری این ادعا را در میان جمعی کوچک از خبرنگاران در واشینگتن مطرح کرد. وی مدعی شد جیمز متیس – وزیر دفاع آمریکا – و سایر مقامات دولت ایالات متحده که با نمایندگان عربستان سعودی در پنتاگون دیدار کردند، وعده دادند برای تقابل با ایران، همکاری‌های خود را در طیفی از جبهه‌های مختلف افزایش دهند.

مشاور وزیر دفاع و سخنگوی ائتلاف عربستان در جنگ علیه یمن گفت این تعهد، روابط واشینگتن و ریاض را که در ماه‌های پایانی زمامداری باراک اوباما  رئیس‌جمهور سابق آمریکا با آسیب شدیدی مواجه شده بود، بازسازی خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین در راستای تقویت روابط با ریاض، فروش یک محموله بزرگ سلاح را به عربستان تأیید کرد؛ محموله‌ای که باراک اوباما فروش آن را به دلیل نگرانی‌های حقوق بشری در خصوص عملیات نظامی سعودی‌ها در یمن معلق کرده بود.

وی با مطرح کردن ادعایی مضحک افزود: «ما در خط مقدم حضور داریم و با رفتار بد ایرانیان در منطقه روبرو هستیم. ... شما با کشوری مواجه هستید که به وضوح برای گروه‌های شبه نظامی و تروریست‌ها اسلحه می‌فرستد و با پیامدهایی از سوی قوانین بین‌المللی مواجه نمی‌شود. باید برای این وضع کاری انجام دهیم.»

این در حالی است که احمد العسیری همچنین روز جمعه علی‌رغم وجود شواهد انکار ناپذیر، ارتکاب جنایات حقوق بشری را در یمن بر اثر بمباران‌های ریاض رد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه