English

درخواست سازمان همکاری اسلامی از ارمنستان برای عقب‌نشینی از قره‌باغ

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با تاکید بر لزوم احترام به مرزهای بین‌المللی، بار دیگر از ارمنستان خواست فورا و بدون پیش‌شرط از آذربایجان عقب‌نشینی کند.

درخواست سازمان همکاری اسلامی از ارمنستان برای عقب‌نشینی از قره‌باغ

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت روزنامه هافینگتن پست، یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مقر این سازمان در شهر جده در مراسمی که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد "کشتار خوجالی" در اقلیم قره‌باغ به دست نیروهای ارمنستان انجام شد، با تاکید بر لزوم احترام به مرزهای بین‌المللی، بار دیگر از ارمنستان خواست فورا و بدون پیش‌شرط از آذربایجان عقب‌نشینی کند.

العثیمین با اشاره به اینکه تجاوز نیروهای ارمنستان به جمهوری آذربایجا از سال 1992 یکی از مسایل مورد توجه سازمان همکاری اسلامی بوده است، تاکید کرد: حقایق نشان می‌دهد که کشتار خوجالی یکی از نتایج اشغال غیر قانونی اراضی آذربایجان توسط نیروهای ارمنستان است.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در ادامه از کشورهای عضو این سازمان خواست با استفاده از روابط خود با ارمنستان این کشور را به "پایبندی به اصول قوانین بین‌المللی و احترام به صلح منطقه‌ای و پایان اشغالگری" مجبور کنند.

راسم رازایف، نماینده دائم آذربایجان در سازمان همکاری اسلامی نیز در سخنانی گفت: کشتار خوجالی تمامی ویژگی‌های کشتار جمعی و پاکسازی نژادی را از نظر حجم و زشتی‌اش دارد.

رازایف افزود:‌ مساله قره‌باغ تنها به آذربایجان مربوط نمی‌شود بلکه مساله‌ای کاملا مربوط به جهان اسلام است و تنها زمانی که مساله مورد توجه تمامی کشورهای اسلامی قرار گیرد، قابل حل است.

وی ادامه داد: در این کشتار 613 تن از جمله 106 زن،‌ 63 کودک و 70 سالخورده پس شکنجه به شکلی وحشیانه کشته شدند. در این کشتار هشت خانواده به طور کامل قتل‌عام شدند و 25 کودک والدین خود و 130 کودک یکی از والدین خود را از دست دادند. همچنین 1275 تن به اسارت گرفته شدند که از میان آنها سرنوشت 150 تن هنوز مشخص نشده است.

نماینده دائم آذربایجان در سازمان همکاری اسلامی گفت: نکته دردناک آن است کسانی که برای این کشتار برنامه‌ریزی کرده و آن را اجرا کردند، اکنون به آنچه انجام داده‌اند افتخار می‌کنند و تاکنون نیز محاکمه نشده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه