English

عضو دفتر سیاسی "حماس":

خواسته‌های قاهره فراتر از توان ما است

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که روابط این جنبش با مصر نسبت به گذشته بهتر شده است و قاهره به حفظ امنیت مرزها اذعان دارد.

خواسته‌های قاهره فراتر از توان ما است

به گزارش خبرگزاری موج، محمود زهار چهارشنبه شب در گفتگو با شبکه ماهواره ای "الجزیره مباشر" تصریح کرد که خواسته های قاهره از حماس فراتر از توان و امکانات این جنبش است.

وی افزود:«ما نیازمند شکستن محاصره غزه هستیم و مصر نیازمند مبادله تجاری با غزه است و به ما وعده بررسی مساله تجارت با این منطقه را داده است.»

این رهبر برجسته حماس در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد که اخیرا «یک هیات امنیتی به مصر سفر کرد تا اطلاعاتی درباره عدم وجود عناصری که گفته می شود در غزه آموزش می بینند و برای جنگ با ارتش مصر به صحرای سینا می روند، ارائه دهد.»

4 مبارز ربوده شده

زهار همچنین درباره 4 عضو ربوده شده گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در مصر نیز اظهار داشت که پرونده آنها در تمامی دیدارها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، اما حماس هنوز اطلاعاتی درباره آنها دریافت نکرده است.

تهدید به حمله جدید

این رهبر ارشد حماس در ادامه به تهدیدات مبنی بر حمله جدید به نوار غزه اشاره کرد و گفت مقاومت فلسطین هر لحظه آماده جنگ با رژیم صهیونیستی است، اما عامل شلیک موشک به سمت شهرک های صهیونیست نشین در حال حاضر، مقاومت نیست.

وی افزود:« مقاومت قصد به تحلیل بردن انرژی و توان مردم را ندارد، بلکه هدف آن آزاد سازی فلسطین است و هر آنچه در حال حاضر ذخیره می کند، قصد دارد از آنها در جنگ آتی با رژیم صهیونیستی استفاده کند. لذا، شاید برخی افراد مشکلاتی در داخل تشکیلات خودشان داشته باشند یا به عنوان مزدور اقدام به شلیک موشک (به سمت شهرک های صهیونیست نشین) کند.»

زهار تصریح کرد که «رژیم صهیونیستی از حجم توان و امکانات ما اطلاع دارد و ما چاره ای جز دفاع از خود نداریم و مقاومت توانسته است به دکترین امنیت داخلی این رژیم ضربه بزند.»
مبادله اسرا

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله نظامیان اسیر صهیونیستی اشاره کرد و گفت هدف رژیم صهیونیستی از ارائه طرح اخیر درباره مبادله اسرا، آرام کردن خانواده های نظامیان صهیونیست اسیر مقاومت فلسطین در نوار غزه بود.

زهار تاکید کرد که «"اسرائیل" از زمان پایان جنگ (اخیر) غزه، در حال مذاکره با مقاومت برای نهایی کردن قرارداد مبادله اسرا است.»
آشتی ملی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این رهبر ارشد جنبش حماس در پایان به مساله آشتی ملی اشاره نمود و گفت:« دو برنامه همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی و برنامه مقاومت هرگز با هم آشتی نخواهند کرد.»

وی با تاکید بر اینکه جنبش فتح علاقه ای به تحقق آشتی ملی ندارد، از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم خواست توافقات صورت گرفته در قاهره ـ پایتخت مصر ـ را به مرحله اجرا درآود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه