English

جزئیات اسارت نظامی صهیونیست به دست مقاومت فلسطین

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) جزئیات جدیدی از عملیات نفوذ مبارزان این گردان ها به پشت خطوط دشمن صهیونیستی در شرق شهر غزه را که در جریان نبرد العصف الماکول(جنگ ۵۱ روزه غزه) در تابستان سال ۲۰۱۴ روی داد، منتشر کرد

جزئیات اسارت نظامی صهیونیست به دست مقاومت فلسطین

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری موج، گردان های القسام در یک فیلم ویدئویی تحت عنوان الضباب(مه) صحنه های واقعی از عملیات اسارت یک نظامی صهیونیستی به نام شائول آرون و نفوذ نیروهای ویژه مقاومت به پشت خطوط دشمن پس از عملیات اسارت نظامی صهیونیستی در تاریخ ۲۵٫ ۷٫ ۲۰۱۴ را به نمایش گذاشت.

جزئیات عملیاتگردان های قسام پس از زیر نظر گرفتن گروهی از نظامیان صهیونیستی و نفربرها و نظامیان پیاده نظام در شرق کتیبه التفاح و الدرج، نقشه کاملی را کشیده و مبارزان خود را به انواع تجهیزات نظامی مورد نیاز مجهز کرد. آنها دو هفته کامل در داخل یکی از تونل های قسام منتظر دستور فرماندهان این گردان ها بودند. به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بامداد روز پنجشنبه برابر با ۲۴/۷ / ۲۰۱۴ راس ساعت ۶ صبح دستور عملیات از سوی فرماندهان قسام صادر شد و ۴ نفر از مبارزان عضو یگان ویژه قسام که به انواع مختلف سلاح های سبک مجهز بودند، به سمت هدف مورد نظر حرکت کردند و مسافت ۱۴۰۰ متری را برای رسیدن به آن طی کردند. این گروه از مبارزان قسام با استفاده از مه غلیظی که منطقه را در بر گرفته بود، به پشت خطوط دشمن صهیونیستی که نظامیان آن در اطراف مسجد خدیجه در شرق کتیبه التفاح و الدرج مستقر شده بودند، نفوذ کردند و ناگهان متوجه شدند که ۸ نظامی صهیونیستی به خواب عمیق فرو رفته اند. در این لحظه، شهید احمد جماصی و همرزمان وی از نزدیک ترین فاصله ممکن به سمت این سربازان ارتش صهیونیستی تیراندازی کردند و همه آنها را به هلاکت رساندند. گردان های قسام اعلام کرد که شهید احمد جماصی فرمانده این عملیات در جریان اجرای عملیات به شهادت رسید و شهید ثابت ریفی همرزم وی هم بعدا در جریان یک عملیات آماده سازی و تجهیز مبارزان مقاومت به افتخار شهادت نائل گشت.پس از عملیاتمبارزان قسام توانستند پس از اجرای این عملیات از محل حادثه عقب نشینی کنند و در جریان این عقب نشینی با دو دستگاه تانک مرکاوای ارتش صهیونیستی مواجه شدند. در این لحظه، شهید جماصی یکی از این تانک ها را با گلوله آر پی جی هدف قرار داد تا دیگر اعضای تیم عملیاتی بتوانند عقب نشینی کنند و شلیک این گلوله باعثانهدام تانک مذکور و هلاکت یک نظامی صهیونیستی و زخمی شدن یک نظامی دیگر شد. در جریان این درگیری شهید جماصی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست که تیم عملیاتی قسام را هدف تیرباران شدید قرار داده بودند، زخمی شد و در نتیجه شدت جراحت به شهادت رسید. پس از پایان جنگ ۵۱ روزه غزه، بقایای این تانک منهدم شده ارتش صهیونیستی و مسلسل متوسطی از نوع Fn _ Mag از نوع ۷٫۶۲×۵۱ میلی متر با شماره(۳) پیدا شد که نشانگر انهدام کامل این تانک بود. گردان های قسام در جریان جنگ ۵۱ روزه دست به عملیات های بزرگ در پشت خطوط دشمن صهیونیستی زد و دهها عملیات کمین علیه نظامیان صهیونیستی که تا مرزهای باریکه غزه پیشروی کرده بودند، به اجرا گذاشتند و توانستند ده ها نفر از آنها را به هلاکت رسانده و یا زخمی کنند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه