English

حمایت از تولید، شاه کلید کنترل تورم

عضو هیات مدیره انجمن مالی اسلامی ایران ضمن تاکید بر اینکه حمایت از تولید، شاه کلید تورم است، گفت: حضور در بازارهای بین المللی به رشد تولید در کشور بستگی دارد.

حمایت از تولید، شاه کلید کنترل تورم
به گزارش خبرگزاری موج

، سید علی حسینی، عضو هیات مدیره انجمن مالی اسلامی ایران در پیش‌نشست نهمین همایش بازار مالی با موضوع «نقش بورس کالا در حمایت از تولید و کنترل تورم» بیان کرد: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در خیلی از حوزه‌های صنعتی و اقتصادی پیشرفته شگرفی داشتیم؛ اما شاید در برخی حوزه‌های تولید، اهداف محقق نشد و در بعضی جاها برای تامین رفاه مردم در مضیقه بودیم. تلاش می‌کنیم در این نشست در کنار انتقادات، پیشنهادات سازنده‌مان را هم مطرح کنیم.

عضو هیات مدیره انجمن مالی اسلامی ایران در ادامه این نشست، ضمن تاکید بر اینکه حمایت از تولید، شاه کلید تورم است، گفت: حضور در بازارهای بین المللی به رشد تولید در کشور بستگی دارد. موافق این جمله که بازار سرمایه فقط دماسنجی اقتصاد کشور است، نیستم. در اقتصاد یک رابطه تعاملی وجود دارد و از طریق بازار سرمایه در بخش توزیع داده (که یکی از کارکردهای درست این بازار است) می‌توان سیگنال صحیحی به سیاستگذاران داد تا در سایه این سیگنال آنان تصمیمات مناسب اتخاذ کنند و در نهایت، این تصمیمات به توسعه بازار سرمایه هم کمک کند و تعامل مناسبی برقرار باشد. 

وی افزود: در سال‌های گذشته، گاهی جهت تعیین حجم انتشار اوراق در بازار سرمایه، با همکاران در بانک مرکزی هماهنگی صورت می‌گرفت. امروز هیچ نهاد تصمیم گیرنده‌ای در کشور نمی‌تواند بازار سرمایه را نادیده بگیرد و باید آثار تصمیمات در بازار سرمایه مورد توجه قرار داشته باشد.

عضو هیات مدیره انجمن مالی اسلامی ایران، حمایت از نوآوری و بهره وری را ضروری دانست و تصریح کرد: کارایی بازارها با رسیدن به اهداف مورد نظر محقق می‌شود.

حسینی، با تاکید بر این که بازار سرمایه و نهادهای ذیل آن به ویژه بورس کالا سرمایه ملی و با ارزشی است، توضیح داد: منابع انسانی و زیرساخت‌های خوبی برای یک بازار کارا وجود دارد. بنابراین، دولت‌ها باید توجه زیادی به بازار سرمایه و زیرساخت های آن داشته باشند و برای تعالی کشور از آن بهره گیرند.

وی شفافیت در بازار سرمایه را مهم خواند و گفت: اطلاعات کافی دراین بازار در دسترس است و متولیان باید از این اطلاعات جامع بهره‌مند شوند.

حسینی، کاهش رانت‌های قانونی و غیرقانونی را از دیگر مزیت‌های بازار سرمایه ذکر کرد و افزود: با شکل گیری بورس کالا، رانت به طور قابل توجهی کاهش یافت.

حسینی در خاتمه پیشنهاد داد: به منظور توسعه بورس کالا (یا هر حوزه دیگری) باید از نخبگان به حد اعلا استفاده شود و حلقه شور و مشورت و استفاده از نظرات نخبگان مد نظر قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه