English

۶ تفاوت اصلی کاشت مو مصنوعی و کاشت مو طبیعی

اگر شما دچار کم پشتی موی سر و طاسی شده‌اید، به ‌خوبی می‌دانید که این عارضه چقدر آزاردهنده است چون بر روی زیبایی و جوان بودن چهره، تاثیر منفی گذاشته و اعتماد به نفس شما را به شدت کم می کند.

6 تفاوت اصلی کاشت مو مصنوعی و کاشت مو طبیعی

به گزارش خبرگزاری موج، اگر شما دچار کم پشتی موی سر و طاسی شده‌اید، به ‌خوبی می‌دانید که این عارضه چقدر آزاردهنده است چون بر روی زیبایی و جوان بودن چهره، تاثیر منفی گذاشته و اعتماد به نفس شما را به شدت کم می کند. شاید برخی از دوستان پیشنهاد کنند که کاشت طبیعی مو را انجام دهید ولی گروه دیگر، کاشت مصنوعی مو را توصیه می‌کنند چون این روش زودتر به نتیجه می‌رسد. به نظر شما چه تفاوت‌هایی بین کاشت موی مصنوعی و کاشت طبیعی مو وجود دارد؟ در این مقاله که تحت نظر متخصص کلینیک رز نگارش شده است، برای شما در مورد تفاوت ‌های بین کاشت طبیعی مو و کاشت مصنوعی مو صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

بررسی تفاوت ‌های پیوند طبیعی مو و پیوند مصنوعی مو

در صورتی که شما به کلینیک رز مراجعه کنید تا بتوانید کم پشتی و یا طاسی سر را درمان کنید، متخصص و کارشناسان در این کلینیک به طور کامل تفاوت ‌های بین ایمپلنت مصنوعی مو و ایمپلنت طبیعی مو را برای شما توضیح می‌دهند تا بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. در این مقاله نیز به اختصار، این تفاوت‌ها ذکر شده‌اند:

- مهم‌ترین تفاوت بین کاشت موی طبیعی و کاشت موی مصنوعی، روش انجام کار است. در پیوند طبیعی مو، از فولیکول موی بدن خود شما استفاده می‌شود. متخصص ابتدا به سراغ بانک موی پشت سر می‌رود و در صورتی که این بانک قوی نباشد، از قسمت‌های دیگر بدن برای ایمپلنت طبیعی مو استفاده خواهد کرد. اما در کاشت مصنوعی مو، از الیاف مصنوعی استفاده خواهد شد. در این روش، الیاف یا به صورت دسته‌های بافته شده به موی طبیعی فرد پیوند می‌شوند و یا اینکه از طریق چسب‌های گیاهی، به پوست سر چسبانده خواهد شد.

- نتیجه پیوند مصنوعی مو، در همان جلسه درمان، رویت خواهد شد. به محض اینکه کاشت الیاف به پایان برسد، شما می‌توانید نتیجه آن را شاهد باشید. در واقع با پیوند مصنوعی مو، تنها یک جلسه برای درمان مشکل کم پشتی یا طاسی سر کافی خواهد بود. اما در مورد پیوند موی طبیعی، چنین چیزی صدق نمی‌کند. حداقل یک سال باید صبر کنید تا نتیجه نهایی را به دست بیاید. البته شش ماه بعد از زمانی که شما کاشت طبیعی مو را انجام می‌دهید، ۹۰ درصد از نتیجه نهایی را رویت می‌کنید. ولی برای اینکه بتوانید به نتیجه قطعی برسید، حداقل باید یک سال صبر کنید. بنابراین اگر می‌خواهید مشکل کم پشتی و طاسی سر شما هر چه زودتر برطرف گردد، مسلما کاشت مصنوعی مو راحت‌تر خواهد بود.

- سومین تفاوت بین کاشت طبیعی و کاشت مصنوعی، نتیجه آن است. اگر کاشت طبیعی مو تحت نظر متخصصان حرفه‌ای همانند متخصص و کارشناسان در کلینیک رز انجام گیرد، شک نکنید که نتیجه نتیجه کار کاملاً طبیعی و زیبا به نظر رسیده و هیچکس متوجه پیوند نخواهد شد. ولی در پیوند مصنوعی مو، چنین ظرأفتی را شاهد نخواهید بود. به هر حال الیاف مصنوعی در بین تارهای طبیعی مو، خودنمایی می‌کنند و ممکن است که اطرافیان متوجه کاشت مصنوعی مو شوند.

- در بررسی تفاوت ‌های پیوند طبیعی مو و کاشت مصنوعی مو، باید به ماندگاری آن نیز اشاره کنیم. اگر پیوند طبیعی مو تحت نظر متخصصان توانمند انجام گرفته و مراقبت‌های قبل و بعد از آن را جدی بگیرید، نتیجه کاشت مو به بهترین شکل به دست خواهد آمد و اثر همیشه دائمی خواهد داشت اما در کاشت مصنوعی مو، نمی‌توانید انتظاری نتیجه دائم داشته باشید. حداقل هر سال باید نسبت به ترمیم الیاف مصنوعی اقدام کنید تا ظاهر پرپشت موی سر حفظ شود.

- کاشت مصنوعی مو، عارضه‌ای برای شما به همراه نخواهد داشت اما در کاشت طبیعی مو، به دلیل اینکه پوست سر دستکاری می‌شود، مشکلاتی همانند ورم پوست در محل پیوند و بانک مو، التهاب و خونریزی بسیار خفیف اتفاق می‌افتد. البته این عارضه‌ها در مدت یک تا دو هفته به طور کامل برطرف می‌شوند.

- در پیوند طبیعی مو شما باید حداقل به مدت چند ماه، نکات مراقبتی توصیه شده توسط متخصص را جدی بگیرید ولی در مورد کاشت مصنوعی مو چنین چیزی صدق نمی‌کند و نیاز به مراقبت بعد از آن نخواهد بود.

کاشت طبیعی مو بهتر است یا کاشت مصنوعی مو؟

متخصصان و کارشناسان کلینیک رز بعد از بیان تفاوت ‌های پیوند طبیعی مو و پیوند مصنوعی مو، تصمیم نهایی را به عهده خود فرد متقاضی می‌گذارند. این شما هستید که باید در بین این دو روش، بهترین راهکار را انتخاب کنید. مسلماً اگر کاشت طبیعی مو را انجام دهید، بهترین نتیجه را به دست خواهید آورد. هر چند پروسه درمان طولانی است اما نتیجه پیوند موی طبیعی، ماندگاری همیشگی داشته و ظاهر مو بعد از پیوند؛ کاملاً طبیعی خواهد بود. همین دو مزیت کافی است تا روش ایمپلنت طبیعی مو، اولویت داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه