English

عوارض کاشت مو جلوی سر چیست؟

راه‌کارهای زیادی برای از بین بردن طاسی سر پیشنهاد شده است؛ از درمان‌های خانگی گرفته تا انواع شامپوها و همچنین کاشت مو. موثرترین و ماندگارترین راه برای افزایش تراکم موها کاشت مو است.

عوارض کاشت مو جلوی سر چیست؟

به گزارش خبرگزاری موج، بیشتر افراد ریزش مو و طاسی سر را بیشتر در نواحی جلوی سر تجربه می‌کنند. این قسمت از سر معمولا بیشتر در معرض دید است و تاثیر زیادی روی ظاهر و چهره فرد دارد. راه‌کارهای زیادی برای از بین بردن طاسی سر پیشنهاد شده است؛ از درمان‌های خانگی گرفته تا انواع شامپوها و همچنین کاشت مو. موثرترین و ماندگارترین راه برای افزایش تراکم موها کاشت مو است.

از آنجایی که کاشت مو نوعی عمل یا فعالیت زیبایی محسوب می‌شود، ممکن است بسیاری از افراد دید چندان خوبی به آن نداشته باشند و از عوارض آن بترسند. اما آیا واقعا کاشت مو عوارض دارد؟ در این مقاله به بررسی عوارض کاشت مو جلوی سر می‌پردازیم. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید کاشت موی جلوی سر چیست و چه عوارضی می‌تواند داشته باشد، با ما همراه باشید.

کاشت موی جلوی سر چیست؟

ریزش موهای جلوی سر در مردان رایج‌تر از زنان است. از همین رو به این مدل ریزش مو الگوی ریزش مردانه می‌گویند. بااین‌حال، زنان زیادی هم از ریزش موی جلوی سر خود رنج می‌برند. کاشت موی جلوی سر یکی از رایج‌ترین انواع کاشت مو است که هم برای زنان و هم آقایان انجام می‌شود.

در این کاشت مو پزشک متخصص فولیکول‌های مو را از بانک مو که معمولا در پشت سر قرار دارد، برمی‌دارند و به جلوی سر پیوند می‌زنند. با استفاده از انواع روش‌های کاشت مو از جمله FIT، FUT، SUT و حتی ترکیبی از آن‌ها می‌توان نسبت به کاشت موی جلوی سر اقدام کرد.

 

چه کسانی برای کاشت مو جلو سر مناسب هستند؟

شرایط کاشت مو جلو سر دقیقا مانند کاشت موی طبیعی است. یعنی تمام کسانی که موهای کافی و سالمی در بانک موی خود دارند، می‌توانند این عمل را انجام دهند. به نقل از مقاله کاشت مو جلوی سر برای خانم‌ها و آقایان در سایت کلینیک صدف:‌ افرادی که از سلامتی کامل برخوردار هستند، مشکلات حاد پزشکی ندارند، دائما سیگار مصرف نمی‌کنند، آلرژی شدید ندارند و از مشکلات پوستی و عصبی جدی رنج نمی‌برند، می‌توانند نتایج خوبی را از این عمل برای خودشان متصور شوند.

بااین‌حال، بهتر است قبل از اقدام به کاشت مو به یک پزشک متخصص در کلینیک معتبر مراجعه کنید. پزشک شما را معاینه کرده و شرایط کلی جسمانی‌تان را برای انجام کاشت مو جلو سر بررسی می‌کند.

 

عوارض کاشت مو جلوی سر چیست؟

در مقاله عوارض کاشت مو کلینیک صدف می‌خوانیم: "کاشت مو یک عمل زیبایی است که در سال­‌های اخیر افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است. این عمل مانند تمام عمل­‌های جراحی عوارض و خطراتی را به همراه خواهد داشت. البته لازم است بگوییم که این عوارض، احتمالی بوده و درصورت عدم رعایت استانداردها و شیوه­‌های درست رخ می­‌دهد. در بسیاری از موارد این عوارض قابل پیش­گیری هستند و مشکلات جدی برای بیمار ایجاد نمی‌­کنند."

اما توجه کنید که کاشت مو می‌تواند عوارض خطرناکی هم داشته باشند. عوراض خطرناک کاشت مو جلوی سر تنها در صورتی به وجود می‌آید که این عمل را در کلینیک‌های غیرمجاز و توسط افراد غیرمتخصص انجام دهید.

البته تمام عوارض کاشت مو جلوی سر هم برای همه افراد اتفاق نمی‌افتد. بسته به شرایط بدنی،‌ مراقبت‌های فردی و نحوه عمل ممکن است این عوارض در بعضی افراد بیشتر و در بعضی دیگر کمتر باشد.

 

·عوارض معمول بعد از عمل

بعد از هر عملی ممکن است در روزهای ابتدایی احساس ناخوشایندی داشته باشید که البته با مصرف دارو و انجام مراقبت قابل کنترل است. از جمله عوارض عمومی کاشت مو جلوی سر عبارتند از:

  • درد: ممکن است در روزهای ابتدایی در ناحیه اهداکننده یا گیرنده سر احساس درد داشته باشید. در روش‌های قدیمی مانند کاشت مو نواری این مشکل بیشتر از روش‌های مدرن مانند FUE و SUT است.
  • خارش: خارش پوست در قسمت بانک مو یا جلوی سر از شایع‌ترین عوارض است. در روزهای ابتدایی ممکن است احساس خارش بیشتر باشد. اما به هیچ‌عنوان نباید به موهای کاشته شده دست بزنید. با مرطوب نگه داشتن این قسمت‌ها خارش هم کمتر خواهد شد.
  • سکسکه: یکی از عجیب‌ترین و جالب‌ترین عوارض کاشت مو جلوی سر سکسکه است. بعضی از افراد از چند ساعت تا چند روز بعد از کاشت مو دچار سکسکه می‌شوند. اگر این مشکل بیشتر از دو یا سه روز ادامه پیدا کرد، باید به پزشک مراجعه کرده و برای رفع آن دارو مصرف کنید.
  • خونریزی: یکی از شایع‌ترین عوارض کاشت مو جلوی سر به روش نواری خونریزی است. خونریزی در روش FUE کمتر شده و در روش SUT تقریبا به صفر رسیده است. معمولا برای جلوگیری از خونریزی پزشک توصیه‌هایی قبل و بعد از عمل به شما می‌دهد. مانند مصرف نکردن آسپرین،‌ الکل و غیره که خون را رقیق می‌کنند.
  • ورم: از دیگر عوارض معمولی کاشت مو جلوی سر ورم است. به نقل از مقاله عوارض کاشت مو سر چیست و چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد در سایت کلینیک صدف: ورم عمدتا به‌خاطر جمع شدن مایعات در زیر پوست سر است که با مصرف داروهای استروئیدی خوراکی رفع می‌شود.
  • عفونت: عفونت یکی از عوارض نادر کاشت مو عفونت است که احتمال آن در افراد مبتلا به بیماری‌های خاص بیشتر است.

 

عوارض خطرناک

بعضی از عوارض کاشت مو جلو سر هستند که نسبت به عوارض معمول بعد از عمل خطرات بیشتری دارند. این عوارض عبارتند از:

  • ادم مغزی
  • خونریزی
  • فولیکولیت بی‌حاصل
  • نازک شدن مو
  • لیکن پلانوپیلاریس (LLP)
  • کیست
  • ایجاد زخم

فولیکولیت بی‌حاصل یکی از رایج‌ترین عوارض کاشت مو جلوی سر است. این مشکل به شکل جوش یا زخم در ناحیه پیوندشده ظاهر می‌شود و با خارش همراه است. حالت شدیدتر و خطرناک‌تر این عارضه لیکن پلانوپیلاریس است که در نهایت باعث ایجاد زخم و اسکار در سر می‌شود.

 

روش های پیشگیری از عوارض کاشت مو چیست؟

عوارض کاشت مو در همه افراد یکسان نیستند و در بیشتر مواقع با انجام مراقبت‌های لازم می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد. بعضی از روش‌های پیشگیری از عوارض کاشت موی جلو سر عبارتند از:

انتخاب کلینیک معتبر

بیشتر عوارض کاشت مو تنها به دلیل انجام غیراصولی و غیربهداشتی کاشت مو در کلینیک‌ها و مراکز غیرمجاز به وجود می‌آید. کلینیک صدف از بهترین کلینیک‌های معتبر در تهران است که علاوه بر داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، رضایت 98 درصد از مشتریانش را جذب کرده است.

مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک

مصرف داروهای تجویزشده توسط پزشک می‌تواند از بروز عوارضی مانند درد، خارش، تورم و غیره جلوگیری کند.

تغذیه مناسب و استراحت کافی

تغذیه مناسب چند روز قبل و بعد از عمل بسیار اهمیت دارد. در این روزها باید از مصرف خوراکی‌هایی که خون را رقیق می‌کنند، پرهیز کنید. قرص آسپرین، ویتامین E، الکل و غیره از جمله این خوراکی‌هاست. تا چند روز بعد از عمل هم باید به استراحت کافی بپردازید تا از خونریزی، تورم و درد جلوگیری شود.

رعایت بهداشت سر و شستشوی صحیح

شستشوی صحیح و تمیز نگه داشتن سر به رشد بهتر فولیکول‌ها و بهبودی سریع‌تر عوارض کمک می‌کند. برای شستشوی صحیح سر می‌توانید از مشاوران کلینیک کمک بگیرید.

سخن پایانی

کاشت مو جلوی سر از بهترین روش‌ها برای رفع طاسی جلوی سر است. نتیجه این عمل تا آخر عمر باقی می‌ماند و ظاهری کاملا مشابه موهای طبیعی خودتان دارد. البته ممکن است در روزهای ابتدایی بعد از عمل دچار عوارضی شوید که با انجام مراقبت‌های بهداشتی قابل پیشگیری است. در این مقاله به بررسی عوارض کاشت مو جلوی سر و راه‌های جلوگیری از آن پرداختیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه