English

کلاهبرداری وتقلب در بازار پوشاک / کت‌وشلوار ایرانی به نام ترکیه به مردم قالب می‌شود

فروشندگان و دلالان کت و شلوار تولیدات با کیفیت داخلی را به اسم کشور ترکیه و با قیمت چند برابر به مشتریان می فروشند. این در حالیست که برای خرید آن از تولیدکنندگان رقم بسیار ناچیزی می پردازند.

به گزارش امیرحسین چرایی خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج،تقلب آنقدر در بازار کت و شلوار زیاده شده که حتی برخی از فروشندگان هم دروغ خودشان درباره دوخت ترکیه بودن لباسهای ایرانی را باور می کنند، در این بین، کلاه گشادی سر خریداران می رود و سود اصلی را دلالان و واسطه هایی می خورند که بازار دوخت و توزیع کت و شلوار را دوقبضه کرده اند.

بازار کت و شلوار خیابان باب همایون به نوعی اصلی ترین مرکز خرید کت و شلوار در تهران محسوب می شود. دلیل آن هم قیمت مناسب آن نسبت به سایر مراکز خرید موجود در تهران است. تنوع البسه در این بازار به نسبت بالا است اما نباید انتظار داشت که کت و شلوارهایی با طراحی منحصر به فرد را که در مزون های اروپایی می بینید و می پسندید را در این خیابان پیدا کنید هرچند ظاهر این لباس ها توانسته نظر اغلب خریداران را به خود جلب کند تا حداقل آن ها از ظاهر لباس راضی باشند. قیمت کت و شلوار در این بازار از ۱۰۰٫۰۰۰ تومان شروع می شود و بسته به نوع دوخت، پارچه و طراحی تا ۹۰۰٫۰۰۰تومان متغیر است البته یکی از نکات جالب در این بازار این است که فروشندگان تخفیفاتی بعضا تا ۲۰۰٫۰۰۰تومان هم می دهند به عنوان مثال کت و شلواری با قیمت ۶۸۰٫۰۰۰ را فروشنده حاضر شد به قیمت ۵۰۰٫۰۰۰ تومان به ما بفروشد. با این وجود فروشنده به نظر راضی می رسید، حال نکته جالب در این وسط این است که اگر ما اصرار به گرفتن تخفیف نداشتیم ۱۸۰٫۰۰۰تومان بیشتر پرداخت می کردیم و فروشنده بدون تلاش جدی ۱۸۰٫۰۰۰ سود می کرد. نکته دیگر این است که فروشنده ادعا داشت این لباس تولید کشور ترکیه است و نمونه ایرانی آن هم وجود دارد که قیمت آن ۳۲۰٫۰۰۰تومان است و فرق آن ها در پارچه و کیفیت دوخت است. پس از کمی خوش و بش و صمیمی تر شدن با فروشنده متوجه شدیم کت و شلوار ترکی وجود ندارد و در اصل خیاط‌های ایرانی با خرید پارچه از ترکیه و دوختن با کیفیت آن در کارگاه های خیاطی خود، کت و شلوار را به نام کشور ترکیه وارد بازار می کنند. فروشندگان نیز از اسم ترکیه سو استفاده می کنند و تا دو برابر قیمت آن را به مشتریان می فروشند در حالی که با قیمت بسیار ناچیز آن را از خیاط‌ها می خرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه