English

ساخت راه‌آهن رشت - آستارا به زودی اجرا می‌شود

در جریان دیدار سفیر ایران در روسیه با معاون وزیر حمل‌ونقل این کشور اعلام شد که تدوین قرارداد اجرایی موافقتنامه ساخت راه‌آهن رشت - آستارا مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به‌زودی می‌توان شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه بود.

ساخت راه‌آهن رشت - آستارا به زودی اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، در جریان دیدار روز گذشته کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه با معاون وزیر حمل‌ونقل این کشور، راهکارهای توسعه حمل و نقلی در چارچوب کریدور شمال - جنوب را بررسی کردند و روند همکاری‌ها در خصوص ساخت راه‌آهن رشت - آستارا در چهارچوب گذرگاه بین‌المللی شمال - جنوب مورد بررسی قرار گرفت.

آنطور که کشتیرانی اعلام کرده، براساس این مذاکرات اعلام شد که تدوین قرارداد اجرایی موافقتنامه ساخت این قطعه از کریدور مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به‌زودی می‌توان شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه بود.

سرگئی پاولوف، قائم‌مقام راه‌آهن روسیه نیز که در این جلسه حضور داشت، اذعان کرد که حمل بار کانتینری از شاخه شرقی این کریدور از گمرکات «سرخس» و «اینچه‌برون» در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۰۰ درصدی برخوردار بود و مذاکرات با راه‌آهن ایران به منظور تعیین تعرفه جهت حمل کود و زغال سنگ به مقاصد کشورهای ایران، امارات متحده عربی و هند در حال جریان است.

توسعه کریدورهای ترانزیتی برای رسیدن به جایگاه مناسب کشور در حمل‌ونقل بین‌المللی از موضوعات مهم در سیاست‌های کلی حمل‌ونقل و قانون برنامه هفتم توسعه است و با توجه به اهمیت راه‌آهن رشت- آستارا به‌عنوان بخشی از کریدور ریلی شمال-جنوب و یکی از مهم‌ترین طرح‌های ترانزیتی و تحول‌زا در توسعه راه‌آهن، این پروژه در اولویت‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

همچنین پیش از این سید میعاد صالحی -مدیرعامل شرکت راه‌آهن- از برنامه‌ریزی برای حمل ریلی بار زغال سنگ از روسیه به هند در سال جاری خبر داده و با اشاره دو مرز ریلی مشترک با ترکمنستان گفته بود: دو مرز سرخس و اینچه‌برون با گذر از کشورهای همسایه در نهایت به کشور چین متصل می‌شوند و از طرف دیگر نیز به همین ترتیب به روسیه متصل می‌شویم که در نتیجه می‌توان به‌صورت تمام ریلی بار را به بندرعباس رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه