English

وزیر نیرو خبر داد:

اجرای یک پروژه بزرگ برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه تا یک ماه آینده

وزیر نیرو تصریح کرد: پروژه‌های متعددی که برای تامین آب دریاچه اجرا شده و ان‌شاءالله آخرین پروژه هم در دریاچه طی یک ماه آینده ان‌شاءالله با دستور ریاست محترم جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

اجرای یک پروژه بزرگ برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه تا یک ماه آینده
به گزارش خبرگزاری موج

، علی اکبر محرابیان در آیین بهره برداری از طرح‌های آب و فاضلاب استان تهران گفت: امروز ما شاهد بهره‌برداری ۱۷ هزار میلیارد تومان طرح در بخش آب و هم در بخش فاضلاب هستیم. برخی از طرح‌ها، طرح‌های منحصر به فردی است که به بهره‌برداری می‌رسد. بزرگترین نیروگاه بیوگاز کشور در حال بهره‌برداری است.

وی اظهار داشت: کل ظرفیت نیروگاه‌های زیست توده تا شروع دولت ۹ مگاوات بوده که امروز به ۲۱ مگاوات رسید و حدود ۱۸ مگاوات هم در حال اجراست. این طرح‌ها هم از نظر اقتصادی و هم از نظر محیط زیستی طرح‌های به شدت اقتصادی و مفیدی است.

وزیر نیرو درباره نیروگاه زیست توده‌ای که امروز بهره برداری شد گفت: این نیروگاه ۷.۲ مگاواتی از نظر محیط زیست معادل ۳۶۰۰ هکتار فضای سبز، گازهای آلاینده محیط و شهر را جمع آوری می‌کند. همچنین معادل ۲۴ میلیون متر مکعب گاز به ما انرژی برق می‌دهد؛ یعنی اگر می‌خواستیم یک نیروگاه بزنیم با سوخت فسیلی باید ۲۴ میلیون متر مکعب گاز تخصیص می‌دادیم که هم از نظر اقتصادی باید هزینه قابل توجهی می‌کردیم و هم باعث آلودگی محیط زیست می‌شد. الان نه تنها آلودگی نداریم بلکه از نظر اقتصادی هم بسیار موثر و مفید است.

محرابیان همچنین گفت: پروژه‌هایی که امروز قرارداد آنها منعقد شد، فرمودند ۱۵، ۲۰ و ۲۵ ساله است. منظور از این سالها، مدتی است که این‌ها از این پساب دارند استفاده می‌کنند. اجرای پروژه‌ها در لحظه است؛ بسیاری از این پروژه‌ها تمام شده و فقط کافیست که شیر باز شود و از پساب استفاده کنند. آنهایی هم که اجرا نشده نهایتاً تا یک سال و نیم آینده تفاده از پساب در آنها به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو اعلام کرد: خیلی از این صنایع هم مثلاً می‌گوییم راجع به انتقال پساب بهداشتی شهر اصفهان یا شهر شازند یا اراک یا سایر مناطق؛ خب این الان موجود است. صنایع می‌توانند در حال حاضر از آن استفاده کنند. قراردادی که منعقد شد، این امکان را ایجاد کرد و این تعهد را برای طرفین ایجاد کرد که شرکت آب و فاضلاب تامین پساب بهداشتی کند و صنعت هم از آن استفاده کند و از محل سرمایه‌گذاری خودش بتواند آب مطمئنی را تامین کند.

وی گفت: من مجدداً تقدیر و تشکر می‌کنم از حضور ریاست محترم جمهور. امیدواریم که در سال ۱۴۰۳ با حمایتی که دولت از ما داشته که ان‌شاءالله مستمر باشد و تقویت شود، پروژه‌های عظیمی را در سال ۱۴۰۳ پیش بینی کردیم. طرح‌های آبی، برقی و حتی خارج از کشور طرح‌های متعددی که به وسیله شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری ایرانی اجرا شده، انشاالله در این سال به بهره‌برداری خواهد رسید. امیدواریم که با بهره‌برداری و تکمیل این طرح‌ها، بخش قابل توجهی از مطالبات مردم عزیزمان در تامین آب شرب تامین آب کشاورزی و خدمتی که امروز وزارت نیرو خودش را مکلف کرده به محیط زیست انجام بدهد، محقق خواهد شد.

محرابیان همچنین درباره وضعیت دریاچه ارومیه و اقدامات و برنامه‌های دولت برای آن گفت: ما در موضوع دریاچه ارومیه خودمان را متعهد کردیم که این دریاچه با اجرای پروژه‌های متعدد و با مدیریت منابع آب احیا شود.

وزیر نیرو همچنین اظهار داشت: امروز شرایط دریاچه در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. البته این نخواهد بود مگر لطف و عنایت پروردگار رب العالمین که هم بارش‌های خوبی داشتیم و هم در مدیریت مخازن، حقوق محیط زیست به خوبی توسط همکاران ما ادا خواهد شد و رهاسازی‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: پروژه‌های متعددی که برای تامین آب دریاچه اجرا شده و ان‌شاءالله آخرین پروژه هم در دریاچه طی یک ماه آینده ان‌شاءالله با دستور ریاست محترم جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه