English

گمرک و وزارت جهاد کشاورزی برای تسهیل ترخیص کالاهای اساسی به توافق رسیدند

در نشستی مشترک، گمرک و وزارت جهاد کشاورزی برای ارائه تسهیلات حداکثری و تسریع در واردات و ترخیص کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۳ با یکدیگر توافق کردند.

گمرک و وزارت جهاد کشاورزی برای تسهیل ترخیص کالاهای اساسی به توافق رسیدند
به گزارش خبرگزاری موج

، در نشستی که با حضور پیمان‌پاک قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی و رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در محل گمرک ایران برگزار شد، دو طرف توافق کردند در یک برنامه کاری با ارائه حداکثر تسهیلات و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی، نسبت به ترخیص سریع کالاهای اساسی اقدام شود.

براساس این گزارش، استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۴۲ قانون امور گمرکی و دیگر ظرفیت‌های قانونی سبب می‌شود ضمن ارزش‌گذاری دقیق در قالب تفاهم‌نامه و همکاری و هماهنگی مطلوب، عملیات تشریفات گمرکی برای واردات کالاهای اساسی با سرعت و تسهیل‌گری بالاتری انجام شود.

این گزارش می‌افزاید: متن پیش‌نویس تفاهم‌نامه نحوه تعیین ارزش کالاهای اساسی بین گمرک و وزارت جهاد کشاورزی نیز آماده شده که با امضای آن، ارزش‌گذاری کالاهای اساسی به‌طور مطلوب‌تری انجام خواهد شد.

بنا بر اعلام گمرک، میزان واردات ۲۵ قلم کالای اساسی در ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ افزون بر ۲۴.۷ میلیون تن و به ارزش ۱۹.۵ میلیارد دلار بوده که ۶۳.۴ درصد از وزن و ۲۹.۴ درصد از ارزش کل واردات را به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است، اقلام اساسی شامل ذرت دامی، دانه سویا، برنج، روغن دانه‌آفتابگردان، کنجاله‌سویا و گندم موجود در فهرست ۱۰ قلم اول کالاهای وارداتی در مجموع از نظر وزنی ۴۸.۶ درصد و از نظر ارزشی ۱۵.۴ درصد از کل واردات کشور بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه