English

تامین برق ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در جلساتی که با وزارت صمت داشتیم، مقرر شد در ۸ نقطه از تهران ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی با ظرفیت حدودی ۸ مگاوات احداث شود.

تامین برق ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی انجام می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: در خصوص ایستگاه‌های برقی ٨ نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده که در صورت جانمایی و تعبیه ایستگاه‌های مورد نظر، قطعا وزارت نیرو همکاری لازم را برای تامین برق آنها خواهد داشت.

او با بیان اینکه تعرفه شارژ خودرو‌های برقی همانند تعرفه مشترکان تجاری و با نرخ کیلوواتی ٥٤٧ تومان محاسبه می‌شود، افزود: جلساتی را با وزارت صمت و همکاران در این حوزه داشتیم تا بخش‌هایی که نیاز به ایستگاه شارژ برقی باشد را تامین کنیم که ٨ نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده که قطعا وزارت نیرو همکاری لازم را برای تامین شارژ خواهد داشت.

وی با اشاره به تنوع خودرو‌های برقی در جهان گفت: در کشور عزیزمان برنامه ریزی توسعه این خودرو‌ها که حدود ٨٠ هزار خودرو اعم از عمومی و سواری را در بر می‌گیرد برای میان مدت انجام شده که از این تعداد نیز در کوتاه مدت درخواست‌هایی برای ایجاد ایستگاه شارژ ١٠ هزار خودرو ارائه شده که نیاز به ۸ مگاوات برق دارد که قابل تامین است. وی افزود وزارت صمت برای میان مدت لازم است محل ایستگاه‌های شارژ را ارائه کند و در براورد انجام شده با افزایش تعداد خودرو‌ها این میزان تا ٤٠ مگاوات نیز قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت توانیر در عین حال تاکید کرد که تقویت زیرساخت‌های تامین برق خودرو‌های برقی در دستور کار قرار گرفته که با نهایی شدن آن از سوی وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.

به گفته رجبی مشهدی، در این طرح ملاحظات تامین برق اکثر مردم که خودروی برقی نداشته، اما باید برق پایدار داشته باشند در نظر گرفته شده تا ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برق معمولا در ساعت‌هایی غیر اوج بار شارژ کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه با بیان این که در حال تامین زیرساخت‌های مربوط به اجرای این طرح هستیم، خاطرنشان ساخت: برنامه‌هایی برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر داریم که عملیات اجرایی آنها آغاز شده تا در سال ١٤٠٣ از توان تولید برق این نیروگاه‌ها در شبکه برق کشور استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی از نیروگاه تجدیدپذیر برق تولید می‌کنیم و سپس خودروی برقی استفاده می‌کنیم، آلودگی هوا را مهار کرده و مزیت استفاده از خودرو‌های برق دو چندان خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه