English

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۱۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا ۱۲ فروردین جابه‌جا شد‌ه‌اند

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حدود ۱۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ جابه‌جا شد‌ه‌اند که یک میلیون و ۴۴۰ هزار مسافر از این تعداد، از ناوگان ریلی استفاده کرده‌اند.

۱۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا ۱۲ فروردین جابه‌جا شد‌ه‌اند
به گزارش خبرگزاری موج

، «سیدکمال هادیان‌فر» امروز (یکشنبه) برای دومین بار در ایام سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از ایستگاه راه آهن تهران بازدید کرد و با مسافران در سالن انتظار به گفت‌وگو پرداخت.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی پس از شنیدن گزارش مدیرکل راه آهن تهران، در جریان آخرین وضعیت ایستگاه، سکوها، خطوط، غرف و خدمات ارائه‌شده به مسافران از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی قرار گرفت.

وی درباره ظرفیت توزیع و قیمت بلیت قطار، تاکید کرد: باید وضعیت توزیع بلیت قطار در زمان اوج سفرهای نوروزی به‌گونه‌ای باشد که ۷۰ درصد به صورت برنامه‌ای و ۳۰ درصد برای مسافرانی که در شرایط خاص نیازمند سفر ناگهانی هستند، قرار گیرد.

هادیان‌فر ابراز امیدواری کرد امسال و سال آینده شاهد افزایش تعداد ناوگان مسافری ریلی در کشور باشیم.

وی افزود: روزانه ۸۰ قطار از مبدا یا به مقصد شهر مشهد مقدس سیر دارند و از این بابت بیشترین تعداد قطارها به مقصد استان خراسان رضوی در حرکت هستند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۳ تا ۵ درصدی سفرها در نوروز امسال، یادآور شد: تا پایان طرح سفرهای نوروزی ۶ روز باقی مانده و تاکنون افزایش ۳ درصدی سفرها را شاهد هستیم.

وی دلایل اصلی کاهش سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را شرایط نامساعد جوی و تقارن با ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: هم‌اکنون زمان اوج برگشت سفرهای نوروزی شروع شده و انتظار افزایش سفرها در ایام بازگشت نیز وجود دارد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی بیان‌ کرد: در گفت‌وگو با مردم شاهد رضایتمندی از حمل‌ونقل ریلی بودیم و میزان تاخیر قطارها نیز بسیار ناچیز بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه