English

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران:

۶٠ میلیون ایرانی به.دنبال دریافت خدمات از قرض‌الحسنه هستند

سعید شمسی‌نژاد گف: سهم بانک‌های قرض‌الحسنه در شبکه بانکی به ۴ درصد رسیده و ١۴ درصد منابع شبکه بانکی در اختیار دو بانک قرض‌الحسنه در کشور است.

 ۶٠ میلیون ایرانی به.دنبال دریافت خدمات از قرض‌الحسنه هستند
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مراسم رونمایی از پایگاه تخصصی قرض‌الحسنه این بانک با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف در بحث اقتصاد قرض‌الحسنه و ارائه تسهیلات، پایین بودن اطلاعات مردم در این‌باره بوده، از این‌رو این پایگاه رونمایی می‌شود، گفت: امروز مشتریان بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور از ١٠ میلیون نفر به ١۶ میلیون نفر رسیده و میزان پرداخت امسال به ٣.۵ میلیون فقره افزایش پیدا کرده و ۶٠ میلیون ایرانی به‌دنبال دریافت خدمات از قرض‌الحسنه هستند.

سعید شمسی‌نژاد افزود: سهم بانک‌های قرض‌الحسنه در شبکه بانکی به ۴ درصد رسیده و ١۴ درصد منابع شبکه بانکی در اختیار دو بانک قرض‌الحسنه در کشور است.

در ادامه معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه قرض‌الحسنه یک جهاد الهی است، خاطرنشان کرد: قرض دادن، دل کشیدن از سرمایه و مصداق جهاد الهی است و خداوند این را جبران کند. این جهاد باید بیشتر تبیین شود. درست است که شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای بوده که مردم با مشکلات معیشتی مواجه هستند، اما باید به محتاج و نیازمند کمک و قرض داده شود. 

وی با بیان اینکه این دولت، دولت محرومیت‌زدایی است و به‌دنبال کاهش فاصله طبقاتی هستیم، ابراز کرد: در یک دهه گذشته شاهد ویژه‌خواری‌ها از طریق دسترسی به اطلاعات بودیم، اما این دولت به‌دنبال محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت است. به همین دلیل است که سقف وام قرض‌الحسنه از ۵٠ میلیون تومان به ٣٠٠ میلیون تومان افزایش پیدا کرد که البته با کاهش ارزش پول ملی، سقف وام باید افزایش پیدا می‌کرد. 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به وام ٧۵٠ میلیون تومانی قرض‌الحسنه  برای شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: وجود ١٠ هزار شرکت دانش‌بنیان و تحولات در این حوزه، مایه مباهات است. دیگر مانند گذشته نیست که بگویند ایران جز پختن آبگوشت بزباش در هیچ صنعت و حوزه‌ای حرفی برای گفتن ندارد و امروز شاهد پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز هیات‌های خارجی که وارد ایران می‌شوند، محصولات و تولیدات ایران مایه اعجاب و شگفتی آنها می‌شود، چراکه تصور می‌کردند ایران در ۴٠ سال گذشته درجا زده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه