English

رئیس هیات مدیره شرکت نفت مرکزی اعلام کرد:

هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه برای توسعه پروژه های اولویت دار

رئیس هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران میزان سرمایه مورد نیاز برای توسعه میدانهای نفتی و گازی و ایستگاههای تقویت فشار این شرکت را معادل هشت میلیارد و 400 میلیون دلار دانست.

هشت میلیارد و 400 میلیون دلار سرمایه برای توسعه پروژه های اولویت دار
به گزارش خبرگزاری موج

، مهندس پیمان ایمانی در نخستین گردهمایی تخصصی و هم اندیشی مدیران برنامه ریزی شرکت ملی نفت ایران با اعلام این خبر افزود : برای احداث ایستگاه های تقویت فشار گاز میادین کنگان، هما، وراوی، نار، تنگ بیجار، شانول، دهلران و سرخون درمجموع 880 میلیون دلار سرمایه گذاری مورد نیاز است که تا کنون 423 میلیون دلار برای احداث ایستگاه های تقویت فشار هما، وراوی و دهلران و مرکز تفکیک تابناک جذب شده است.

وی در مورد سرمایه گذاری در توسعه میدانهای گازی این شرکت اظهار داشت : میزان سرمایه مورد نیاز برای توسعه میدان های گازی معادل سه میلیارد و400 میلیون دلار است . این میادین شامل هالگان، سفید زاخور، سفید باغون، دی،فاز دوم آغار و توسعه پالایشگاه فراشبند، مدار، پازن،ارم، خارتنگ،گردان، توس، بابا قیر و بیستون می شود و تاکنون میزان 100 میلون دلار برای توسعه میدانهای دی ، فاز دوم آغار ، خارتنگ و توس از منابع داخلی نفت تامین شده و قراردادهایی منعقد شده است.

مهندس ایمانی در رابطه با توسعه میدان های نفتی تصریح کرد : میدانهای نفتی توسعه ای شرکت شامل آبان،پایدار غرب، چشمه خوش، دالپری و پایدار شرق، افزایش تولید دهلران، شاخه، شوروم، کوه ریگ، دودرو، سامان، سومار و دلاوران می شود و سرمایه مورد نیاز نیز چهار میلیارد و 100 میلیون دلار است. که در این رابطه تا کنون بالغ بر سه میلیارد و 700 میلیون دلار برای توسعه و تولید میدانهای میادین آبان و پایدار غرب ، چشمه خوش، دالپری، پایدار شرق سرمایه گذاری صورت گرفته است.

رئیس هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره پروژه های اولویت دار طرح ضربت تولید گاز تصریح کرد: این طرح در قالب توسعه میدانهای پازن ، ارم ، خارتنگ و گردان ، سفیدزاخور ، هالگان ، سفیدباغون ، مدار ، بابا قیر ، بیستون ، توس ،فاز دوم آغار ، توسعه پالایشگاه فراشبند ، احداث ایستگاه های تقویت فشار سرخون و شانول تعریف شده است که در مجموع روزانه 149 میلیون متر مکعب گاز و 105 هزار بشکه میعانات گازی به ظرفیت تولید کشور اضافه می شود . در این طرح سرمایه گذاری سه میلیارد و 633 میلیون دلار و حفاری و تعمیر 121 حلقه چاه در برنامه قرار دارد .

بر اساس این گزارش ، شرکت نفت مناطق مرکزی مسئولیت تولید، فراورش و انتقال نفت و گاز بالغ بر 85 میدان شناخته شده در بیش از 18 استان را بر عهده دارد.تولیدات تجمعی این شرکت در سال 1401 برابر17 میلیون و400 هزار بشکه نفت، 64 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب گاز و 15 میلیون و 700 هزار بشکه میعانات گازی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه