English

مدیرعامل بانک مسکن در جمع خبرنگاران؛

۸ هزار واحد مسکونی خالی طبق اعلام سازمان امور مالیاتی غلط است

مدیرعامل بانک مسکن گفت: ما هر میزان که واحد اضافه داشتیم برای فروش گذاشتیم و هشت هزار واحد قطعا درست نیست.

۸ هزار واحد مسکونی خالی طبق اعلام سازمان امور مالیاتی غلط است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مدیرعامل بانک مسکن درحاشیه همایش تشریح اقدامات بانک مسکن در حوزه طرح ملی مسکن در جمع خبرنگاران درباره خالی بودن ۸ هزار واحد مسکونی طبق اعلام سازمان امور مالیاتی گفت: قرارداد هایی که با فروش اقساطی انجام میشود به عنوان مسکن خالی آورده اند و این آمار غلط است. ما هر میزان که واحد اضافه داشتیم برای فروش گذاشتیم و هشت هزار واحد قطعا درست نیست. 

سید عباس حسینی افزود: در صورتی که بخواهیم میزان تسهیلات را افزایش دهیم باید منابع را پیش‌بینی کنیم زیرا سقف ۴ میلیون واحد را باید ضرب کنیم و از سوی دیگر هرگونه افزایش، اقساط را سنگین‌تر می‌کند. ۵۵۰ میلیونی که در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرد که بودجه را متوسط حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای هر عدد است رقم مقبولی به نظر می‌رسد. اما اگر دولت براساس نظرهای کارشناسی افزایش میزان تسهیلات مسکن را اعلام کند قطعاً در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: مسکن، بانک تخصصی دولت در راستای توسعه مسکن است و در تلاش هستیم تا بتوانیم مهم‌ترین شعار دولت ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی که موجب آسودگی زندگی مردم می‌شود را تحقق ببخشیم. امروز به عنوان پیشران در اجرای طرح نهضت ملس مسکن توانستیم اقدامات خوبی داشته باشیم.

وی افزایش سرمایه های بانک مسکن را عاملی مهم در راستای تحقق به وعده رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: طبیعی است که اگر بانک مسکن بتواند طی سال‌های آتی نیز در پای کار باشد باید منابع سرمایه‌ای آن افزایش پیدا کند. سیاست‌های بسیاری برای جذب سرمایه از سوی منابع مختلف را در دستور کار داریم. رئیس جمهور کشور در جلسه شورای عالی مسکن افزایش سرمایه مسکن را تصویب و ابلاغ کردند.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد:جلسات خوبی با مجید عشقی رئیس سازمان بورس برگزاری شد و در خصوص افزایش سهم مسکن در بورس اعلام همکاری کردیم.

مدیرعامل بانک مسکن با تاکید براینکه نوسازی بافت‌های فرسوده جز الویت‌های دولت است، افزود: بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی توسعه‌های کارشناسی خود را به دولت ارجاع می‌کند و در ارکان دولت در هنگام تصمیم‌گیری متناسب با حوزه‌های مختلف از جمله بافت فرسوده که می‌تواند تأمین مسکن را در شهرهای بزرگ با تمام زیرساخت‌های لازم فراهم کند براساس نظر دولت کمک خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه