English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به ۸ میلیون TEU می رسد

مدیر کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان گفت:ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی حدود 6 میلیون TEU است که با تکمیل فاز 3 توسعه این بندر، ظرفیت کانتینری به 8 میلیون TEU افزایش می باید.

ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به 8 میلیون TEU می رسد
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان181 میلیون تن است، گفت: ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی حدود 6 میلیون TEU است که با تکمیل فاز 3 توسعه این بندر، ظرفیت کانتینری به 8 میلیون TEU افزایش می باید.

حسین عباس نژاد افزود: سال قبل سهم بنادر هرمزگان در تخلیه و بارگیری کالای نفتی 36 درصد،غیرنفتی 56 درصد و در جابجایی مسافر 47 درصد رشد داشته ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی بیش از 76 میلیون تن بوده که نشست به مدت مشابه سال قبل حدود 4 درصد رسد داشته است، گفت: در بخش کانتینری نیز رشد 11 درصدی نسبت به سال قبل ثبت شده است.

 

ساخت 50 شناور مسافری

عباس نژاد از برنامه ساخت ۵۰ شناور مسافری به ارزش کلی ۱۸۰۰ میلیارد تومانی و تامین حدود ۸۰ درصد تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.گفت: این شناور‌ها توسط صنایع داخلی ساخته می‌شود و تلاش می‌کنیم تا پایان امسال ساخت اولین شناور را آغاز کنیم.

به گفته وی در زمان حاضر حدود ۵۲ فروند شناور با ظرفیت حدود ۵هزار صندلی به مسافران در بنادر هرمزگان خدمات ارائه می‌کند.

 

راه اندازی  خط دریایی از قشم به عمان 

مدیر کل منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ادامه داد:راه اندازی خط دریایی به عمان که  از قشم به عمان می‌رود که در مذاکرات فی مابین با مسئولان عمان صورت گرفته است و اقدامات اولیه آن انجام شده به زودی فعال می‌شود. 

عباس نژاد تصریح کرد:در کشور ما برای سفر‌های دریایی به مقاصد دریایی از جمله قطر، کیش، دبی، امارات می‌تواند پتانسیل گردشگری را افزایش دهد و از سوی دیگر با توجه به آنکه شناور‌های گردشگری از جمله کروز داریم امکان جابه جایی مسافران در شب و روز فراهم می‌شود، اما به شرطی که موضوع سوخت حل شود.

وی بیان داشت:برای افزایش سفر‌های بین المللی نیاز به یک سری شرایط از جمله کاهش تعرفه قیمت سوخت داریم و با توجه به آنکه موضوع قیمت سوخت بیش از ۴۰ درصد از هزینه عملیات شناور را شامل می‌شود بنابراین در حال رایزنی برای کاهش هزینه‌های سوخت هستیم.

 

سرمایه گذاری 35 هزار میلیارد تومانی در بندر شهید رجایی 

عباس نژاد از امضای حدود 35 هزار میلیارد تومانی قرارداد سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی طی اواخر ماه جاری و همزمان با هفته حمل‌ونقل خبر داد و افزود: این سرمایه گذاری شامل قرارداد خطوط نفتی بندر خلیج‌فارس به ارزش 8000 میلیارد تومان و پایانه مکانیزه به روش BOT به ارزش حدود 5000 میلیارد تومان است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه