English

شهردار تهران در دانشگاه شهید بهشتی:

دانشجو حق اعتراض دارد و کسی حق زدنش را ندارد/ برای پیشرفت شهر انقلاب سوم لازم است

شهردار تهران گفت: دانشجو حق اعتراض دارد و کسی حق زدن دانشجو را ندارد و یا اینکه کسی حق ندارد دانشجو را از کلاس بیرون بی‌اندازد.

دانشجو حق اعتراض دارد و کسی حق زدنش را ندارد/ برای پیشرفت شهر انقلاب سوم لازم است

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا زاکانی شهردار تهران با حضور در دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت روز دانشجو با بیان اینکه سال ۵۸ وقتی دانشجویان وارد لانه جاسوسی شدند انقلاب دومی را رقم زدند، گفت: انقلاب دوم مقابله با پلشتی‌های استکبار در لانه جاسوسی و قلب تهران بود.

وی با تاکید بر اینکه حضور دانشجویان تحولی عظیمی رخ داد گفت: اما در گذر زمان متوجه شدیم قد و قواره جنبش دانشجویی مانند سابق نیست اما دانشجویان رسالت بزرگ بازگشت به خویشتن را برعهده دارند.

شهردار تهران گفت: من به عنوان یک فرد می‌خواهم بروم دانشگاه شریف اما از روز قبلش مرا تهدید کردند و این به معنای بروز یک دیکتاتوری نوین و گروه فشار برای ربودن داشته‌های اکثریت است.

زاکانی با بیان اینکه در لحظه‌ای زندگی می‌کنیم که آمریکایی‌ها دیگر شرم بر گفتن توطئه ندارند، گفت: ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دست‌های خون‌آشام داعش در عربستان کاملاً مشهود است اما عده‌ای می‌خواهند تحت عنوان گروه فشار مغازه‌ها را ببندد.

وی ادامه داد: یک مغازه دار کردستانی یک شکلات به رئیس جمهور تعارف می‌کند اما کاری می‌کنند که او توبه کند و این به معنای فشار و ظلم و دیکتاتور است.

زاکانی تصریح کرد: تراز کنونی شایسته دانشجویان نیست و باید بالا برود اما دانشجو حق اعتراض دارد و کسی حق ندارد دانشجو را از کلاس بیرون بی‌اندازد و کسی حق زدن دانشجو را ندارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ۵ آرمان آزادی، استقلال، معنویت، عدالت و پیشرفت را ترسیم کرد، گفت: برای صیانت از انقلاب انقلاب دوم در آبان ۵۸ به وقوع پیوست و کشور نیاز به تحول دارد و هر که بگوید وضع موجود خوب است یا خائن است یا از عقل بویی نبرده است و هر که بگوید باید زیر میز زد هم خائن است اما اگر کسی گفت وضع موجود خوب نیست و باید مملکت را رها کرد اشتباه است.

شهردار تهران گفت: روزی که در شهرداری آمدم به من گفتند شهر را رها کن، خودش پیش می‌رود اما همین منجر به این شد که شهرداری در تنش مالی بماند.

وی گفت: پیشنهاد من انقلاب سوم برای پیشرفت شهر است بنده معتقدم سه ویژگی اساسی منجر به بروز چنین شرایطی شده که یک ویژگی آن دشمن است و هر که بگوید پشت سر مشکلات اخیر دشمن وجود ندارد، روز را منکر شده است.

زاکانی با بیان اینکه امروز در نقطه حساسی از تاریخ قرار گرفته‌ایم گفت: ما از دشمن چیزی جز دشمنی ندیدم و تنها راه پیشرفت کشور تکیه بر جوانان و مردم و دانشجویان است.

شهردار تهران بیان کرد: دشمن اسرائیل و بن سلمان است که حامی داعش است که زن‌های مسلمان و غیر مسلمان را در بازار می‌فروشد من نوکر شما دانشجویان هستم.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۸۸ در بطن تمام موضوعات قرار داشتم، گفت: آن ایام زمانی بود که به واسطه بیان یک دروغ ۸ ماه سرمایه‌های مردم را سوزاندند و سال ۹۶ و ۹۸ یک زخم اقتصادی رخ داد که می‌توانستیم آن زمان چشم‌ها را مالید و فهمید که مردم در فشار هستند اما دولت وقت این کار را انجام نداد.

زاکانی گفت: از روز اول مشخص بود برجام چیست و همان اتفاقی که هشدار داده بودیم رخ داد اما امروز کسانی بر سر کار هستند که آمدند مشکلات را ببینند اما دشمن نمی‌خواهد این را ببیند.

شهردار تهران با بیان اینکه ۵۱ درصد مردم در فشار هستند گفت: این مشکل تقصیر وزیر بی کفایت قبلی است ما هم کار می‌کنیم هم با افتخار نوکر مردم هستیم مسئولان وظیفه حل مشکلات اقتصادی را برعهده دارند.

وی اظهار کرد: پشتیبانان آشوب گران خیابانی کسانی هستند که در عربستان کودک ۱۰ ساله را سر می‌زنند.

زاکانی با اشاره به مبارزه با فساد گفت: از دهه ۸۰ شروع به مبارزه با مفسدان کردم و خداوند توفیق داد که سربلند از گردن کلفت‌های اقتصادی بیرون آمدم آن روزی که مقام معظم رهبری فرمودند علیه فساد مبارزه کنند کسی نشنید بخش‌های عمده قانون اساسی اجرایی نمی‌شود و همه باید برای تحقق قانون اساسی قیام کنیم.

شهردار تهران گفت: ما بدون مردم هیچ هستیم اما آشوبگر خیابانی مردم نیستند مردم آنهایی هستند که پای صندوق رأی می‌روند و تغییر را رقم می‌زنند.

وی گفت: برنامه‌های خود در شهرداری را اعلام خواهم کرد و کارنامه یک ساله و سه ماهه شهرداری حاکی از این است که از نظر مالی اتکایی به منابع بیرونی نداریم و حدود ۹ هزار میلیارد تومان از منابع شهرداری را رها کرده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی