English

بازار کالاهای اساسی در هفته‌ای که گذشت؛

گوشت مرغ و لبنیات نوسان بازار را تجربه کرد

هر کیلو گوشت مرغ در حالی که قیمت مصوب آن ۷۳ هزار تومان تعیین شده است به حدود ۱۰۰ هزار تومان رسیده و سینه مرغ با استخوان حدود ۱۰۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گوشت مرغ و لبنیات نوسان بازار را تجربه کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، رصد بازار در نیمه دوم سال حاکی از افزایش قیمت‌ها دارد. گوشت مرغ و لبنیات در این روزها نوسان قیمت داشته است. هر کیلو گوشت مرغ در حالی که قیمت مصوب آن ۷۳ هزار تومان تعیین شده است به حدود ۱۰۰ هزار تومان رسیده و سینه مرغ با استخوان حدود ۱۰۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

هر کیلو مرغ ۹۸.۴۰۰ تومان/ چرخ کرده فروشگاهی ۳۳۰ هزار تومان

بازار گوشت قرمز پس از افزایش قیمت در خرداد و تیر تقریباً ثابت بوده و هر کیلو گوشت گوسفندی بین ۴۷۰ تا ۵۷۰ هزار تومان متغیر است (البته هر کیلو گوشت گوسفند بدون چربی از هفته گذشته تا امروز حدود ۱۰ هزار تومان افزایش داشت و به ۵۸۰ هزار تومان رسید).

این عدد برای هر کیلو گوشت گوساله بین ۵۲۰ تا ۵۶۰ هزار تومان تعیین شده است. قیمت کله بدون پاچه ۳۵۰ هزار تومان همراه با پاچه بین ۵۵۰ تا ۶۵۰ هزار تومان متغیر است. البته این نرخ‌ها بین مناطق مرکزی و پایین شهر با شمال شهر متفاوت است. به عنوان مثال هر کیلو ماهی قزل‌آلا در مناطق مرکزی رو به پایین حدود ۱۸۵ هزار تومان است که این عدد در برخی مناطق به بالاتر از ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد. البته بازارهایی مانند بازار میدان امام حسین محصولات گوشتی و میوه‌جات را می‌توان با نرخ پایین‌تر تهیه کرد.

میگو از غذاهای دریایی در نیمه دوم معمولاً باید قیمت پایین‌تری داشته باشد زیرا میگوهای پرورشی و صیدی به بازار عرضه می‌شوند. نوسان قیمت این محصول بیشتر مربوط به تازگی آن دارد. به عنوان مثال قیمت هر کیلو میگو هفته گذشته بین ۳۷۰ تا ۴۸۰ هزار تومان بود اما در هفته جاری برخی فروشگاه‌های پروتئین فروشی موجودی نداشتند و بعضی دیگر آن را با قیمت پایینی (هر کیلو ۲۷۰ هزار تومان) به فروش می‌رساندند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه