English

همکاری ایران و ارمنستان در زمینه گاز و برق افزایش می‌یابد

وزیر اداره اراضی و زیرساخت ارمنستان از افزایش همکاری کشورش با ایران در زمینه گاز و برق خبر داد.

همکاری ایران و ارمنستان  در زمینه گاز و برق افزایش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از آرکا، «گنل سانوسیان» (Gnel Sanosyan) وزیر اداره اراضی و زیرساخت ارمنستان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که ایروان و تهران قصد دارند مقیاس همکاری در برنامه گاز در مقابل برق را افزایش دهند.

براساس اعلام این رسانه، ارمنستان به‌عنوان بخشی از قرارداد تبادل گاز در ازای برق، از سال ۲۰۰۹ گاز طبیعی را از ایران دریافت کرده و پس از تبدیل به صورت برق به ایران بازمی‌گرداند.

براساس این گزارش، ارمنستان سالانه ۳۶۵ میلیون مترمکعب گاز از ایران وارد می‌‌کند. ارمنستان و ایران در ماه آگوست سال ۲۰۲۳ سندی را برای تمدید قرارداد گاز طبیعی در ازای برق تا سال ۲۰۳۰ امضا کردند.

براساس این قرارداد بازنگری شده، ایران صادرات گاز طبیعی به ارمنستان و ایروان صادرات برق به تهران را افزایش خواهد داد.

وزیر اداره ارضی و زیرساخت ارمنستان امروز خاطرنشان کرد که خط لوله گاز طبیعی ایران- ارمنستان ظرفیت انتقال گاز بیشتر از ایران را دارد و نیازی به خط لوله جدیدی نیست.

این در حالی‌است که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان سه‌شنبه سوم مرداد ماه سال جاری اعلام کرد: هیچ‌یک از همسایگان ارمنستان روابط تقابلی با یکدیگر ندارند و مشکلات از طریق همکاری حل می‌شود. امضای معاهده صلح با (جمهوری) آذربایجان و عادی‌سازی روابط با ترکیه با این تصور که روابط ارمنستان با ایران و گرجستان به‌طور عادی در حال توسعه است، یک ضرورت بوده و باید ادامه یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه