English

​مدیر کل بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان خبر داد؛

احداث بندر جدید لنگه در دستور کار

مدیر کل بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان گفت:با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به توسعه دریامحور، مطالعه بندر جدید لنگه را در دستور کار قرار دادیم.

احداث بندر جدید لنگه در دستور کار
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، مدیر کل بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان با بیان اینکه سهم بنادر غرب استان از کل سواحل ایران 600 کیلومتر یا به عبارتی حدود 10 درصد است.گفت:تعداد بنادر تحت مدیریت بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان 9 بندر است، این بنادر مرکز پشتیبانی از جزایر و سکوهای نفتی خلیج فارس هستند که در حوزه ترانزیت، تردد شناورهای تجاری، تخلیه و بارگیری کانتینر و یخچالی و جابجایی مسافر بین‌المللی دریایی رتبه اول در بین بنادر کشور را دارند.

مرتضی سالاری با اشاره به اینکه به ازای ورود هر خودرو ترانزیتی از مرز دریایی و خروج از مرز زمینی کشور 240 دلار درآمد نصیب کشور می‌شود تصریح کرد: در بندر لنگه طی سال گذشته 158 هزار دستگاه خودرو ترانزیت که حدود 38 میلیون دلار درآمد ارزی نصیب کشور شد.

وی ادامه داد:در سال 1401 عملکرد بنادر کشور تخلیه و بارگیری 215 میلیون تن انواع کالا بوده است و بنادر استان هرمزگان حدود 101 میلیون تن از این عملکرد را به خود اختصاص داده‌اند. به گفته این مقام مسئول در این بین میزان تردد سالانه شناورها در بنادر غرب استان حدود 30 هزار فروند، دریانوردان فعال 3 هزار نفر و اشتغال مستقیم 4 هزار نفر در سال گذشته بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان و بندر لنگه با اشاره به مطالعه بندر جدید لنگه، پرداخت و گفت: بندر فعلی لنگه 2.7میلیون تن ظرفیت اسمی دارد که سال گذشته به 100 درصد این ظرفیت رسیدیم، با توجه به اینکه امکان توسعه بندر از پسکرانه وجود نداشت و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به توسعه دریامحور، مطالعه بندر جدید لنگه را در دستور کار قرار دادیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه