English

معاون وزارت صمت:

نزدیک به ۹ تن واردات طلا با تعرفه گمرکی صفر وارد کشور شده است

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت:در حال حاضر نزدیک به ۹ تن واردات طلا با تعرفه گمرکی صفر داریم و تعادل در واردات و صادرات و تأمین مواد اولیه مورد نیاز موجب شده کمبودی در بازار طلا وجود نداشته باشد و آرامش کامل در این حوزه برقرار شود.

نزدیک به ۹ تن واردات طلا با تعرفه گمرکی صفر وارد کشور شده است
به گزارش خبرگزاری موج

محمدمهدی برادران در اولین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته اظهار کرد: زمانی با اعمال تحریم‌های ظالمانه ورود ماشین‌آلات مورد نیاز در صنعت طلا و جواهر به کشور با مشکل مواجه بود ولی اکنون این تحریم‌ها را بی اثر کرده ایم و به همان کشورهای تحریم کننده ماشین آلات صنعتی دقیق‌تر و بهتر می‌فروشیم که این افتخار بزرگی برای ماست البته در این زمینه بدون همراهی این صنف کسب چنین موفقیت‌هایی ممکن نبود.

وی افزود: صنعت طلا و جواهر علاوه بر پیشینه زیاد، آینده درخشانی دارد چرا که این صنعت ظرفیت خوبی برای توسعه دارد.

برادران نخستین فرصت بهبود در حوزه طلا و جواهر را وجود انسان‌های موفق و بزرگ دانست و گفت: در حال حاضر بسیاری از صنایع مشکل مالی و تسهیلاتی دارند ولی فعالان این هنر صنعت توانمندی خوبی دارند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: وجود انجمن‌های تخصصی فرصت مغتنمی است چرا که در کنار اتحادیه‌ها، انجمن‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان ظرفیت خوبی دارند و خوشبختانه اتحادیه‌ها و انجمن‌های این حوزه در کنار یکدیگر هستند.

برادران با اشاره به برآورد ذخیره ۳۰ تنی طلا در آذربایجان شرقی گفت: بسیاری از زیرساخت‌ها مانند کارخانه‌های فعال در این صنعت، ماشین آلات صنعتی و بازار مناسب در این حوزه وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود و به سمت تولید انبوه حرکت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت اتصال صنایع کوچک به یکدیگر گفت: وزارت صمت از تمام صنایع به ویژه صنایع بزرگ حمایت می‌کند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تدوین برنامه‌های راهبردی در صنعت طلا و جواهر اشاره کرد و گفت: ملاک ما در این حوزه اتخاذ برنامه‌های راهبردی است که به صورت مستمر تمام اقدامات انجام شده در این مسیر را پیگیری می‌کنیم.

برادران ادامه داد: موضوع تسهیل واردات و صادرات در حوزه طلا و جواهر کار بزرگی بود که البته موضوع واردات شمش را نیز حل کردیم.

وی با بیان این که در حال حاضر نزدیک به ۹ تن واردات طلا با تعرفه گمرکی صفر داریم، تاکید کرد: تعادل در واردات و صادرات و تأمین مواد اولیه مورد نیاز موجب شده کمبودی در بازار طلا وجود نداشته باشد و آرامش کامل در این حوزه برقرار شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: امیدواریم شهرک طلا و جواهری که در شهر تبریز ایجاد خواهد شد به عنوان نماد تبریز در صنعت طلا و جواهر بدرخشد.

این همایش با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت، مدیر کل صمت آذربایجان شرقی و برخی از نمایندگان تبریز برگزار شد که در پایان این همایش از فعالان و پیشکسوتان هنر صنعت طلا و جواهر تجلیل شد.‌

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه