English

وزیر راه و شهرسازی:

هشتمین نشست همکاری ایران و ترکیه در آینده نزدیک برگزار می‌شود

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در صدمین سالروز تأسیس جمهوری ترکیه با حضور در سفارت این کشور، با اشاره به لزوم توسعه همه‌جانبه و تعمیق همکاری‌ها در همه حوزه‌ها به‌خصوص حمل‌ونقل از برگزاری هشتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

هشتمین نشست همکاری ایران و ترکیه در آینده نزدیک برگزار می‌شود

به‌ گزارش خبرگزاری موج، به‌گفته مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز جهانی ترکیه، ایران و ترکیه درصدد گسترش روابط دوجانبه و تعمیق همکاری‌های خود هستند. بذرپاش در بازدید از سفارت ترکیه در تهران، ضمن تبریک به دولت و ملت ترکیه، دوست و برادر، صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه را گرامی داشت.

بذرپاش همچنین ابراز امیدواری کرد دو کشور شاهد گسترش روزافزون روابط در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی باشند. وی با محکوم کردن وقایع جاری غزه و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار مردم بیگناه فلسطین، ابراز انزجار کرد و از حمایت مردم شریف و غیرت ترکیه برای مردم مظلوم راضی است. 

بذرپاش برای آسیب‌دیدگان زلزله جنوب ترکیه و بازماندگان از خداوند متعال طلب مغفرت و صبر و شکیبایی کرد. وی تصریح کرد: دولت سیزدهم برای توسعه روابط همه‌جانبه با همسایگان خود در چارچوب سیاست همسایگی اهمیت زیادی قائل بوده و در این بین، ترکیه از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بذرپاش خاطرنشان کرد: همکاری ایران و ترکیه می‌تواند صلح، ثبات، امنیت، توسعه و رفاه در منطقه را به‌دنبال داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی  تاکید کرد:  ایران و ترکیه با عزم سیاسی قوی، توسعه و تعمیق روابط دوجانبه را دنبال می‌کنند. وی ابراز امیدواری کرد به‌زودی رئیس‌جمهور ایران برای برگزاری هشتمین نشست شورای‌عالی همکاری دو کشور و بررسی راه‌های بهبود روابط به آنکارا سفر کند و کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با حضور وزیر ورزش و جوانان جمهوری ترکیه و رئیس طرف ترکی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه