English

استارباکس در غرب آسیا در حمایت از فلسطین تحریم شد

بایکوت کافی شاپ های استارباکس در سراسر جهان عرب پس از طرح شکایت این شرکت آمریکایی علیه اتحادیه کارکنان خود به اتهام حمایت از فلسطین و استفاده از لوگوی خود برای انجام این کار تشدید شده است.

استارباکس در غرب آسیا در حمایت از فلسطین تحریم شد

به گزارش خبرگزاری موج، پس از شکایت استارباکس، شرکت زنجیره ای کافی شاپ آمریکایی، علیه اتحادیه کارکنان خود به اتهام حمایت از فلسطین ، کمپین ها در شبکه های اجتماعی برای تحریم کافی شاپ های این شرکت در جهان عرب تشدید شده است. استارباکس بیش از 35000 شعبه در 86 کشور در سراسر جهان دارد که 9000 شعبه آن تنها در ایالات متحده است. در واکنش به این موضوع، اتحادیه بیانیه‌ای را در حساب کاربری X (توئیتر سابق) خود منتشر کرده و مخالفت خود را با "همه اشکال اشغال، آوارگی، آپارتاید و خطرات نسل‌کشی" اعلام کرده است. با این حال، این شرکت از موضع اتحادیه که از لوگوی این شرکت برای حمایت از فلسطین استفاده می کرد، خشنود نبود و به همین دلیل علیه اتحادیه شکایت کرد.

استارباکس در بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرد، اعلام کرد: «برخی افراد به اشتباه شرکت ما را با بیانیه‌هایی درباره درگیری‌های جاری بین اسرائیل و حماس مرتبط کرده‌اند. این به این دلیل است که اتحادیه و اعضای آن همچنان از نام، آرم و مالکیت معنوی ما استفاده می‌کنند. در نتیجه، استارباکس امروز شکایتی را در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی آیووا تنظیم کرد و مدعی شد که پست اتحادیه که لوگوی ما را نشان می دهد، نماینده موضع ما نیست و هیچ ارتباطی با ما ندارد. این پست آسیب زد. شهرت ما و باعث توجه منفی مشتریان شد."

خبر شکایت استارباکس از اتحادیه کارمندانش به سرعت در شبکه های اجتماعی آمریکایی و سپس به پلتفرم های عربی پخش شد و به کمپین هایی برای تحریم کافه های استارباکس در چندین کشور عربی و اسلامی منجر شد. مردم در این کشورها شروع به اشتراک گذاری ویدئوهایی کردند که نشان می داد فروشگاه های استارباکس در مقایسه با قبل به دلیل موج تحریم ها چقدر ساکت تر بودند. پس از انتشار این ویدئوها، بحث در مورد ضرر و زیان صاحبان فرنچایز این کافی شاپ ها به دلیل تحریم ها دوباره آغاز شد.

در پاسخ به این ادعاها، استارباکس بیانیه دیگری صادر کرد و تصریح کرد که نه این شرکت و نه هوارد شولتز هیچ حمایت مالی از کابینه یا ارتش اسرائیل ارائه نکرده اند. این شرکت همچنین اظهار داشت که از سال 1999 از طریق یک قرارداد حق رای انحصاری با شریک تجاری خود، گروه الشایا در کویت، در خاورمیانه فعالیت می کند. همچنین اشاره کرد که نزدیک به 1900 کافه در 11 کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا با بیش از 19000 کارمند دارد و مفتخر است که یک شرکت جهانی است که حضور خود را در 86 کشور در سراسر جهان تقویت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه