English

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به خبرگزاری موج:

نباید ماهی تن در بازار کنسرو شود/سیستان و بلوچستان بیش از ۷۰ درصد صید ماهی تن را کشور دارد

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت : هدف سازمان شیلات این است که بعد از صید ماهی تن به کنسرو تبدیل نشود زیرا قیمت این تن در بازار یک و نیم دلار است اما اگر به صورت تازه در بازار فروش برسد حدود 12 دلار می شود.

نباید ماهی تن در بازار کنسرو شود/سیستان و بلوچستان بیش از 70 درصد صید ماهی تن را کشور دارد

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 7 بندر صیادی و 4 مرکز تخلیه در این استان وجود دارد  گفت:در مجموع یازده تا مرکز هست که به صیادان این استان خدمات می دهند. همچنین ناوگان صیادی بیش از هزار فروند و عمده‌ترین فعالیت صیادی ما صید تن ماهی است.

آرش صنایعی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج که میزان صید ماهی در سیستان و بلوچستان چقدر است. افزود: استان سیستان و بلوچستان بیش از 70 درصد صید ماهی تن کشور را دارد و در سال 1401 بیش از بیش از سیصد هزار تن از آب های ساحلی برداشت داشتیم بیش از صد و چهل هزار تن مربوط به صید ماهیان تنکو است.

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: در کشور بیش از صد واحد کنسروسازی وجود دارد که که بیش از 33 درصد این واحد ها در استان سیستان قرار دارد بخش عمده ماهی کنسروی که تولید می شود در این استان قرار دارد.

صنایعی با بیان اینکه توسعه ناوگان دریایی برای صید ماهی است، تصریح کرد: هدف این است که بعد از صید ماهی تن به کنسرو تبدیل نشود زیرا قیمت این تن در بازار یک و نیم دلار است اما اگر به صورت تازه در بازار فروش برسد حدود 12 دلار می شود که این ماهی تازه تن را می شود به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا و کشورهای اسیای مرکزی صادر کرد.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج که چه کشور هایی صادرات داریم گفت: اکنون کنسرو تن ماهی ایران به کشورهای خارجی اعم از کشورهای حاشیه خلیج فارس، امارات عمان، پاکستان، عراق، لبنان و سوریه صادر می شود و به تازگی یک بازار جدید هم پیدا کردیم بازار روسیه بسیار طالب است برای محصولات آبزی ایران است.

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: حدود پانزده تا بیست درصد صادرات ما پارسال کشورهای شمال ایران و روسیه بود.

صنایعی با بیان اینکه شمال کشور ماهی تن ندارد بلکه این ماهی فقط در جنوب کشور حضور دارد، بیان داشت:  نود درصد ارزش ریالی صادرات وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آبزیان است که سهم استان سیستان و بلوچستان زیاد است.

وی ادامه داد: ماهی هایی که در کشور خوراک نمی شوند بخش اصلی آن ها به کشورهای چین و تایلند صادر می شوند همچنین میگوهای ایران نیز بخش عمده آن به کشور چین صادر می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه