English

در پاسخ به خبرگزاری موج عنوان شد؛

رشد ۲ برابری ظرفیت پروانه های اکتشافات معدنی/ سالیانه ١٠ تن طلا در کشور تولید می‌شود

معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: تعداد پروانه های اکتشافی نسبت به سنوات گذشته تقریبا بیش از 2 برابر ظرفیت پروانه های اکتشاف ارتقا یافته است .

رشد 2 برابری ظرفیت پروانه های اکتشافات معدنی/ سالیانه ١٠ تن طلا در کشور تولید می‌شود

معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج مبنی بر اینکه چه میزان تعداد پروانه های اکتشافی نسبت به دو سال گذشته افزایش یافته است. گفت: تعداد پروانه های اکتشافی  نسبت به سنوات گذشته تقریبا بیش از 2 برابر ظرفیت پروانه های اکتشاف ارتقا یافته است . البته اگر محدوده هایی تبدیل به پروانه اکتشاف می شود الزاما این محدوده ها تبدیل به معدن و فرآوری نمی شود. 

 

شناسایی 15 معدن

حسام مقدم علی  با بیان اینکه امسال محدوده های که درصد تحقق بالاتری به معدن دارند را در اولویت قرار داریم افزود: ١۵ معدن شناسایی شده است و برای سال آینده نیز ٢۵ معدن در دستور کار است.

به گفته وی سالیانه ١٠ تن طلا در کشور تولید می‌شود و هدف‌گذاری و چشم انداز سال ١۴٠٩ ‌تولید ۲۵ تن طلا است.

 معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی به شناسایی و اکتشاف معادن طلا پرداخت وگفت:معدن طلای هیرد در استان خراسان جنوبی هرچند ١۵ سال پیش شناسایی شد اما اکتشاف کامل نشده بود و تاکنون ١٠٠ کیلو طلا در این معدن تولید شده که با سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه ۴۰ محدوده معدنی مس در کشور وجود دارد، گفت: این معادن بیشتر در حوزه شرق کشور است که یک معدن دیگر نیز معرفی خواهد شد و نزدیک‌به ۵٠ طرح در حوزه معدنی و صنایع معدنی در ایمیدرو دنبال می شود که هر کدام از این طرح ها و پروانه های اکتشاف یک طرح توسعه‌ای است.

در ادامه نشست خبری ،مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور با اشاره به اینکه نخستین دوره مسابقات گوهرسنگ از ۹ تا ۱۱ آبان در فردوس مشهد برگزار می شود. بیان کرد:طرح ملی توسعه سنگ گوهرسنگ از ۲ سال پیش ابلاغ شده است. این سند در برگیرنده زنجیره ارزش افزوده از اکتشاف تا بازارسازی است.

ابومحمد هاشمی با بیان اینکه ۳۱ استان آموزش تراش محور گوهر سنگ انجام و این آموزش ها در مراکز فنی و حرفه ای انجام می‌شود. اظهار کرد:زمان ارسال آثار در رشته های فست با دستگاه فست، رشته دامله و رشته کاروینگ تا پایان شهریورماه امسال بود و همچنین داوری آثار و اعلام برندگان انتخابی مرحله مقدماتی آخر مهرماه ۱۴۰۲ خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه