English

شبکه آزادراهی کشور با افتتاح "آزادراه شیراز ـ اصفهان" تکمیل شد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه از تکمیل شبکه آزادراهی کشور با افتتاح "آزادراه شیراز ـ اصفهان" خبر داد و گفت: آزادراه شیراز ـ اصفهان دارای بالاترین استاندارد ایمنی کشور و دنیا‌ست.

شبکه آزادراهی کشور با افتتاح "آزادراه شیراز ـ اصفهان" تکمیل شد

به گزارش خبرگزاری موج، خیرالله خادمی‌ در حاشیه بازدید از آزاد راه شیراز ـ اصفهان اظهارداشت: پیش بینی ما این است که، آزادراه شیراز ـ اصفهان نسبت به محور فعلی شیراز ـ اصفهان کاهش شدید تصادفات جاده‌ای را خواهد داشت و رانندگان می‌توانند با ایمنی کامل در این مسیر تردد کنند.

وی ادامه داد: هم اینک تمام مبلمان جاده‌ای نصب شده در طول مسیر و خط کشی‌های آن انجام شده و استان فارس و به ویژه شهر شیراز برای مهمترین اتفاق حمل و نقلی خود یعنی بهره برداری از طولانی‌ترین آزادراه کشور آماده می‌شود.

خادمی، ارزش ریالی پروژه آزادراه شیراز – اصفهان را افزون بر 250 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این محور با توجه به اینکه ادامه شبکه آزادراهی از میانه کشور است یک مسیر میان‌بر بین استان فارس و استان اصفهان محسوب می‌شود که نسبت به محور فعلی بین این دو استان حدود 135 کیلومتر کوتاه‌تر شده و زمان سفر بین مراکز این دو استان را نیز 2 ساعت کاهش می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین برآورد ما این است که این کاهش طول مسیر و زمان سفر، سالانه مصرف افزون بر 100 میلیون لیتر بنزین که معادل حداقل یک روز مصرف بنزین کل کشور را کاهش می‌دهد.

خادمی افزود: این آزادراه علاوه بر سرویس دهی به استان‌های فارس و اصفهان، 2 شهر تاریخی و گردشگری کشور یعنی شیراز و اصفهان را نیز به هم متصل خواهد کرد و برای کل منطقه جنوب یعنی استان‌های هرمزگان و بوشهر نیز می‌تواند فواید بسیاری داشته باشد. با بهره برداری از آزادراه شیراز ـ اصفهان یک تحول حمل و نقلی در جنوب کشور شاهد خواهیم بود.

خادمی اظهار کرد: این آزادراه در ادامه به استان بوشهر متصل خواهد شد تا به این ترتیب شبکه آزادراهی که از تهران به اصفهان و شیراز می‌رسد در ادامه به استان بوشهر و دریا متصل شود.

وی گفت: پیرو بازدید اخیر وزیر راه و شهرسازی از این آزادراه و دستوراتی که در این زمینه داده‌اند، هماهنگی در سطح کشور برای استقرار دستگاه‌های خدمات رسان انجام شده و امروز نیز جلسه انتهایی هماهنگی بهره برداری از این پروژه را با حضور تمام دستگاه‌هایی که باید خدمات ارائه دهند خواهیم داشت و محل استقرار موقت هر یک از دستگاه‌ها در این مسیر نیز مشخص خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه