English

صادرات ۱۴۰ میلیون دلاری آبزیان کشور در ۵ ماه نخست سال

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان گفت: در ۵ ماه نخست امسال بیش از ۸۳ هزار تن آبزی به ارزش ۱۴۰ میلیون دلار از کشور صادر شد.

صادرات  ۱۴۰ میلیون دلاری آبزیان کشور  در ۵ ماه نخست سال

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان گفت: بیش از ۸۳ هزار تن آبزی معادل ۱۴۰ میلیون دلار در ۵ ماه نخست سال صادر شده است. این میزان صادرات آبزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد از نظر وزنی و ارزشی افزایش داشته است.

عباس مختاری درباره صادرات میگو اظهار کرد: در این بازه زمانی صادرات میگو ۱۱ هزار و ۱۰۴ تن و به ارزش ۳۷.۶ میلیون دلار بوده که نسبت به ۵ ماه ۱۴۰۱ از نظر مقدار ۴۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۴۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان در ادامه افزود: صادرات انواع خوراک آماده آبزیان از ۱۵ هزار و ۲۳۶ تن و به ارزش ۱۰.۲ میلیون دلار در ۵ ماه ۱۴۰۱ به مقدار ۲۸ هزار و ۶۲۸ تن و به ارزش ۲۳.۶ میلیون دلار در ۵ ماه سال جاری رسیده است.

وی گفت: این میزان صادرات خوراک آماده آبزیان ۸۸ درصد به لحاظ وزنی و ۱۳۲ درصد به لحاظ ارزشی افزایش نشان می‌دهد.

مختاری همچنین یادآور شد: صادرات انواع تون ماهیان در مدت یاد شده ۳ هزار و ۳۴۷ تن و به ارزش ۲.۹ میلیون دلار بر اساس آمار گمرک ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی ۱۴۲ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۹۸ درصد رشد داشته است. ‌

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه