English

وزیر کار خبر داد:

تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار برای توسعه اشتغال روستاییان

وزیر کار اعلام کرد: برای توسعه اشتغال روستاییان اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری اختصاص یافته است

تخصیص  ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار برای توسعه اشتغال روستاییان

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از محل صندوق توسعه، 1.5 میلیارد دلار به اشتغال روستاییان اختصاص یافته و منابع آن در حال چرخش است که به زودی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

سید صولت مرتضوی در حاشیه افتتاح دو طرح تولیدی در شهرک صنعتی آق‌قلا، اظهارکرد: در دو سال گذشته در گلستان خدمات بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های زیرساختی و اقتصادی انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طرح توسعه راه‌ها، آسفالت جاده‌ها، ایجاد دور برگردان‌های ایمن و اصلاح معابر، احداث مسکن روستایی و شهری، واگذاری املاک به مردم، پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان، توسعه نیروگاه‌ها، توسعه هتل‌ها و مراکز تفریحی اقدامات خوبی در استان گلستان انجام شده است.

وی بیان کرد: توجه به اشتغال هم مد نظر استان بوده و متوسط نرخ بیکاری گلستان از متوسط نرخ بیکاری کشور پایین‌تر است.

مرتضوی اضافه کرد: هم اکنون منابع خوبی از محل تبصره ۱۸ و تلفیق تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ در اختیار استان‌ها قرار گرفته و سهم مرحله اول آن به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین قدر و سهم استان از محل تبصره ۱۸ و توزیع دستگاهی و بانکی و استانی انجام شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های متعدد در استان‌ها افزود: امیدواریم در دو سال آینده بخش قابل توجهی از مشکلات استان گلستان در حوزه زیرساختی از جمله نیروگاه‌ها، تامین منابع آب، توسعه زیرساخت‌های آبی، توسعه تعاونی‌ها، ایجاد شهرک‌های صنعتی، نهضت ملی مسکن و اشتغال برطرف شود.

مرتضوی با بیان این‌که اولویت و اخذ تسهیلات با تعاونی‌ها است، اضافه کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، از محل صندوق توسعه، 1.5 میلیارد دلار به اشتغال روستاییان اختصاص یافته و منابع آن در حال چرخش است که در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد که حساب پیشرفت و عدالت در استان‌ها ایجاد شده تا مشکلات روستاییان کمتر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه