English

مهرو موم ۲۵۰۰ واحد مشاور املاک بدون مجوز در سراسر کشور

نماینده وزارت راه و شهرسازی ابراز داشت: ۲۵۰۰ واحد صنفی مشاور املاک غیر مجاز از اردیبهشت امسال تاکنون در کشور مهروموم شده است.

مهرو موم ۲۵۰۰ واحد مشاور املاک بدون مجوز در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا مهلی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات کشور با دستور العمل‌های ساماندهی مشاورین املاک ، شناسایی خانه‌های خالی در کشور شروع به کار کرد.

وی  ساماندهی مشاورین املاک را از مهم‌ترین برنامه های وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و افزود: ۱۷۴ هزار و ۳۷۴ واحد صنفی مشاور املاک در کشور فعال است که اقدامات آن‌ها بر قیمت و اجاره بهای مسکن بسیار تاثیرگذار است.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تاکید کرد: از ۱۵ اردیبهشت ماه گشت‌های مشترک این وزارتخانه توسط ادارات راه و شهرسازی در تهران و تمامی استان‌های کشور با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، اماکن، اداره کل صمت، مقام قضایی و انتظامی استان آغاز شد که نتیجه آن بازید از ۳۰ هزار مشاور املاک بود.

مهلی افزود: با بازرسی‌های انجام شده ۲۵۰۰ بنگاه غیر مجاز در کشور پلمپ شد و برای بنگاه‌های متخلف معرفی شده به تعزیرات حکومتی نیز ۱۳۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان جریمه صادر شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات مطلوب صورت گرفته شاهد کاهش قابل توجه قیمت مسکن در استان‌های مختلف نظیر تهران، شهر‌های جدید پردیس و پرند و به تبع آن در استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و فارس هستیم.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات خاطرنشان کرد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و صادر نشدن فیش رسید کمیسیون، وجوه دریافتی و گران‌فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان‌ها عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است.

وی تصریح کرد: چنانچه مردم املاک خود را در سامانه ملی املاک و مستغلات ثبت کنند این امر سبب می‌شود بنگاه‌های املاک در تمدید قرارداد‌ها سوءاستفاده نکنند.

مهلی افزود: مردم باید به سمت ثبت خانه‌ها و املاک خود در سامانه ملی املاک و اسکان حرکت کنند چراکه به این ترتیب مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نمی‌شوند، همچنین با این شیوه موضوع گران‌فروشی در حوزه املاک نیز از بین خواهد رفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از اقدامات مهم صورت گرفته در کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات کشور این است که دریافت کد رهگیری برای اجاره نامه در سامانه ملی املاک و اسکان برای موجر و مستاجر رایگان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه