English

مایکروسافت از بینگ‌چت رونمایی کرد

شرکت مایکروسافت در کنفرانس سالانه خود اعلام کرد بینگ‌چت را با کنترل‌های مدیریتی جدید توسعه داده است.

مایکروسافت از بینگ‌چت رونمایی کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از تک‌کرانچ، مایکروسافت در کنفرانس سالانه اینسپایر، از«Bing Chat Enterprise» رونمایی کرد، نسخه‌ای از بینگ چت با کنترل‌های مدیریتی و حریم خصوصی داده که بر کسب‌وکارها متمرکز است.

 در این نسخه از بینگ چت داده‌های چت ذخیره نمی‌شود، مایکروسافت نمی‌تواند داده‌های کارمند یا کسب‌وکار مشتری را مشاهده کند و از داده‌های مشتری برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی اساسی استفاده نمی‌شود.

«فرانک ایکس شاو» مدیر ارشد ارتباطات مایکروسافت در یک پست وبلاگی نوشت: «ما از بسیاری مشتریان شرکتی شنیده‌ایم که مشتاقند سازمان‌های خود را با ابزارهای جدید هوش مصنوعی قدرتمند تقویت کنند، اما نگران محافظت از داده های شرکتشان هستند. با استفاده از این بینگ چت آنچه وارد می‌شود و نتیجه آن محافظت می‌شود و به مشتریان تجاری امکان دسترسی مدیریت‌شده به پاسخ‌های بهتر، کارایی بیشتر و راه‌های جدید خلاقیت را می‌دهد.»

شرکت‌ها نگرانی‌های خود را در مورد دسترسی به داده‌های محرمانه توسط توسعه‌دهندگانی که مدل‌ها را بر روی داده‌های کاربر آموزش داده‌اند، ابراز کرده‌اند. اخیراً اپل استفاده داخلی از ابزارهایی از جمله چت جی پی تی و گیت هاب کوپایلوت متعلق به مایکروسافت را مانند شرکت هایی چون سامسونگ، وال مارت، واریزن و جی پی مورگان محدود کرده است.

این برنامه گفت و گو از نظر عملکردی شبیه به چت بینگ است. به عنوان مثال، یک کارمند می تواند از Bing Chat Enterprise بخواهد که یک محصول را با رقیبش مقایسه کند و مشخصات محصول و قیمت را در سریع ترین زمان ممکن درج کند.

این بینگ چت به زودی، از طریق یک ویژگی آتی به نام جستجوی ویژوال(بصری)، می‌تواند به سؤالات مربوط به تصاویر آپلود شده پاسخ دهد و محتوای مرتبط را در وب جستجو کند.

جستجوی ویژوال به هر کسی اجازه می‌دهد با آپلود تصاویر محتوای مرتبط با آن را در وب جستجو کند یا از عکسی که در جای دیگری پیدا کرده استفاده کند و از بینگ بخواهد در مورد آن توضیح دهد. بینگ می‌تواند زمینه یک تصویر را درک کرده آن را تفسیر کند و به سؤالات مربوط به آن پاسخ دهد.

وقتی کارمندی با حساب مایکروسافت مرتبط با سازمانش وارد بینگ می شود، Bing Chat Enterprise به طور خودکار فعال می شود.

از طرفی فشار برای کسب درآمد از فناوری‌های ربات گفت وگوی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند بینگ چت وجود دارد؛ زیرا گزارش شده است که چت جی پی تی ده‌ها میلیون دلار برای شرکت سازنده اش هزینه در بر داشته است تا میلیون‌ها درخواست مردم را پردازش کند. در همین حال، تحلیلگران مالی تخمین می زنند که بینگ چت، که زیربنای آن مدل جی‌پی‌تی‌4 شرکت اپن ای آی است، به حداقل 4 میلیارد دلار زیرساخت برای ارائه پاسخ به همه کاربران بینگ نیاز دارد.

مایکروسافت پس از اعلام برنامه‌های خود برای متوقف کردن دستیار شخصی هوشمند کورتانا، به بینگ چت این امکان را داده تا به سوالات کاربر گوش داده و به آنها پاسخ دهد در واقع با استفاده از این ویژگی می‌توانید با استفاده از صدای خود از ربات گفت و گوی بینگ سوال بپرسید و آن با صدای خودش پاسخ می‌دهد.

مایکروسافت از سال 2019 همکاری با شرکت هوش مصنوعی اپن ای آی را آغاز کرد و یک میلیارد دلار بودجه در اختیار آن گذاشت. دو شرکت در حال همکاری برای افزودن هوش مصنوعی به ابررایانه های مورد استفاده در خدمات محاسبات ابری اژر مایکروسافت هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه