English

معاون علمی رئیس جمهور:

فعالیت های فناوری و دانش بنیان به سمت اقتصادی شدن و اشتغال زایی سوق داده شوند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور ابراز داشت: فعالیت های دانش بنیان و فناوری در صورتی موفق خواهد شد که به سمت اقتصادی شدن و اشتغال زایی سوق داده شوند.

فعالیت های فناوری و دانش بنیان به سمت اقتصادی شدن و اشتغال زایی سوق داده شوند

به گزارش خبرگزاری موج، روح الله دهقانی فیروزآبادی در بازدید کارخانه نوآوری درخشان و در مراسم افتتاح نخستین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی حوزه سنگ آهن، آهن و فولاد کشور در یزد که با حضور استاندار انجام شد ، افزود: اقتصاد دانش بنیان در صورتی موفق است که به مردم روی آورده و مردم در زندگی خود این تاثیر را احساس کنند.

وی ادامه داد: همه تجربیاتی که از زمان جنگ و سپس دوران سازندگی داریم و موفقیت آن عرصه ، بدلیل حضور و مشارکت مردم بود و اکنون نیز باید به گونه ای عمل شود که مردم در فناوری و دانش بنیان مشارکت داشته باشند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: در استان یزد نیز موفقیت های صنعت و معدن و گردشگری بدلیل حضور و مشارکت بخش خصوصی است و در فناوری و دانش بنیان نیز با بودجه دولتی امکان پذیر نیست و مشارکت مردم موفقیت بیشتر را رقم خواهد زد.

دهقانی فیروزآبادی افزود: علم ، اقتصاد و فناوری باید در سطح درآمدی و زندگی مردم تاثیر گذار باشد و در آن صورت مردم به اقتصاد دانش بنیان روی آورده و همراهی خواهند کرد.

وی ادامه داد: استان یزد از فرصت طلایی دانش بنیان و اقتصاد فناوری استفاده کرده و با ابتکار استاندار و با استفاده از هوشمندی و سخت کوشی نخبگانی استان که علاقه مند این دیار هستند ، اقدامات بسیار قابل تقدیری داشته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: استان یزد قطعا از پیشقراولان دانش بنیان در کشور خواهد بود و با اقداماتی که انجام شده آینده ای روشن در فناوری و دانش بنیان خواهد داشت .

دهقانی فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پنج استان کشور از جمله استان یزد به عنوان پایلوت طرح اقتصاد دانش بنیان معرفی خواهند شد که طی تفاهم نامه معاون علمی ریاست جمهوی، استاندار و رییس مجمع نمایندگان فعالیت خود را آغاز خواهندکرد.

وی افزود: اقداماتی که در این طرح انجام می شود باید به اشتغالزایی بیشتر دانشجویان و نخبگان و قشر تحصیلکرده منجر شود و در راستای دانش بنیان و فناوری حرکت شود تا سهم بیشتری در اقتصاد داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه