English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پیش بینی رشد بورس در بهار ۱۴۰۲ / کدام گروه ها احتمالا رشد بیشتری خواهند داشت؟

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که حجم بالای معاملات بورس بعد از شکستن مقاومت دو میلیون و صد هزار واحد حکایت از این دارد که روند صعودی خود را حفظ کرده و به سمت مقاومت های بالاتر می رود.

پیش بینی رشد بورس در بهار ۱۴۰۲ / کدام گروه ها احتمالا رشد بیشتری خواهند داشت؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در حال حاضر شاخص کل بورس به دنبال تثبیت خود بالای مقاومت دو میلیون و صد هزار واحد است تا آن را تبدیل به یک حمایت کند و از آنجایی که بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که حجم بالای معاملات بورس بعد از شکستن مقاومت دو میلیون و صد هزار واحد اتفاق افتاده بورس روند صعودی خود را حفظ کرده و به سمت مقاومت های بالاتر می رود.

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر بورس نسبت به سایر بازارها عقب مانده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در یک سال گذشته اکثر بازارها رشدی بیش از ۱۰۰ درصد تجربه کرده اند و از طرف دیگر تورم سالانه هم بیش از ۵۰ درصد بوده بورس با رشد کنونی بازهم نسبت به سایر بازارها عقب است، از طرف دیگر بازار سرمایه در سال های گذشته اصلاح زیادی داشته به همین دلیل رشد اخیر هم هنوز نتوانسته عقب ماندگی قبلی را جبران کند.

فردین آقابزرگی با بیان اینکه در حال حاضر گروه های صادراتی همچنان ظرفیت بالایی در رشد دارند، افزود: با توجه به اینکه نرخ ارز مبادله‌ای مبنای محاسبه نرخ ارز صادراتی قرار می گیرد شرکت های صادراتی با افزایش حاشیه سود همراه می شود و همین مسأله باعث شده برخی نمادها ظرفیت رشد قابل توجهی در بازدهی داشته باشند.

او افزود: در حال حاضر هرچقدر بازارهای موازی بورس بیشتر کنترل شوند بورس ظرفیت بیشتری برای رشد خواهد داشت و احتمالا نقدینگی از بازارهای دیگر به سمت بورس سرازیر می شوند و همین موضوع زمینه رشد بیشتر بورس را فراهم می کنند. بر همین مبنا انتظار داریم که فعلا سهام بین سهامداران دست به دست شوند و روند صعودی بورس از این طریق تضمین شود.

 

رشد شاخص کل بورس تا کجا ادامه دارد؟

در هفته های اخیر اکثر نمادها روند صعودی خود را حفظ کرده آند، اما برخی نمادهای بزرگ رشد بیشتری داشته اند به همین دلیل شاهد افزایش تقاضا برای نمادهای کوچکتر هستیم به طوری که روز چهارشنبه شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل رشد بیشتری داشت و این موضوع نشان می دهد که نمادهای کوچکتر بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران بازار قرار گرفته اند.

یک کارشناس بورس با اشاره به اینکه در ماه های اخیر برخی گروه ها مانند خودرویی ها رشد خوبی کرده اند، اظهار کرد: در حال حاضر برخی منتظر قیمت گذاری جدید خودرو هستند در صورتی که افزایش قیمت ها به حاشیه سود بالایی برای خودرویی ها می انجامد آنها به رشد خود ادامه می دهند و در صورتی که نرخ های جدید خیلی بالا نباشند احتمالا رشد آنها متوقف می شود.

محمود آشورزاده با بیان اینکه در حالت کلی بازار تمایل زیادی به ادامه رشد دارد، تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضایی که در بازار شکل گرفته و سرانه های خرید همچنان بالاست به نظر می رسد که شاخص کل بورس فعلا به سمت بالا حرکت کند.

او افزود: در حال حاضر پیش بینی می شود افزایش قیمت برخی کالاها در سال جاری کمک کند تا گروه های غذایی و ... به روند صعودی خود ادامه دهند. البته این مسأله به حاشیه سود آنها بستگی دارد که باید دید به نسبت هزینه ها چه میزان رشد تجربه خواهند کرد و به نسبت پی بر ایی به رشد خود ادامه می دهند.

براساس این گزارش، در صورتی که اتفاق خاصی در اقتصاد کشور نیفتد و همچنان ورود سرمایه به بورس ادامه داشته باشد به طور قطع قله سال ۹۹ تبدیل به یک حمایت می شود و همین مسأله باعث می شود شاخص کل بورس به سمت مقاومت های بالایی بورس حرکت کند که در نخستین مقاومت به سمت دو میلیون و چهارصد هزار واحد حرکت خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه