English

میرتاج الدینی در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

خطر مصرف بی رویه از منابع کشور برای ظرفیت های اقتصادی

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف بی رویه گاز در کشورمان باعث شده تا تمامی ظرفیت‌ها از بین برود و علت اینکه مردم مصرف بهینه از انرژی ندارند و با هدر رفت بالای انرژی رو به رو هستیم این است که سیاست گذاری های اشتباهی داشته ایم.

خطر مصرف بی رویه از منابع کشور برای ظرفیت های اقتصادی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، با افزایش تقاضا برای مصرف گاز بسیاری از صنایع نسبت به تامین سوخت خود نگران شده اند و حالا دولت به دنبال اجرای سیاست های برای مدیریت مصرف گاز است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره اجرای طرح تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی گفت: ابتدا باید این طرح به طور دقیق در مجلس بررسی شود. باید به گونه ای طرح تعرفه گذاری پلکانی  گاز خانگی اجرا شود که اقشار ضعیف و پایین جامعه با افزایش هزینه گاز مواجه نشوند. اما دهک های خیلی بالا که مصارف چندین برابر افراد عادی و متوسط جامعه دارند همانند برق برای آنها عمل شود یعنی آنها هزینه تمام شده گاز را پرداخت کنند.

حجت الاسلام  و المسلمین سید محمود رضا میرتاج الدینی درباره دلیل استفاده مصرف بی رویه مردم از گاز خانگی توضیح داد: مصرف بی رویه گاز در کشورمان باعث شده تا تمامی ظرفیت‌ها از بین برود و علت اینکه مردم مصرف بهینه از انرژی ندارند و با هدر رفت بالای انرژی رو به رو هستیم این است که سیاست گذاری های اشتباهی داشته ایم.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌گذاری‌های اشتباه هزینه پایین گاز مصرفی خانوار است که منجر به هدر رفت انرژی می شود البته مباحث فرهنگی هم در این مسئله تاثیر گذار است.

این نماینده مجلس ۱۱ یازدهم در ادامه افزود: با اجرای طرح تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی می‌توانیم شاهد افت مصرف گاز در کشور باشیم، البته به این شرط که سرانه مصرف گاز خانگی استاندارد تعیین شود و اقشار ضعیف با اجرای آن دچار آسیب نشوند.میرتاج الدینی درباره میزان پایین بودن هزینه ای که هم اکنون از مردم بابت گاز اخذ می شود؟ توضیح داد: هزینه ای که هم اکنون از مردم برای گاز دریافت می شود چون یارانه پنهان به آن تعلق می گیرد پایین محسوب می شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه درباره سرانه مصرف گاز در ایران و سایر کشورهای جهان توضیح داد: مصرف گاز در کشور ما به نسبت سایر کشورهای جهان خیلی بالا است در واقع مصرف گاز در کشور ما به اندازه مصرف گاز کل کشور های اروپایی است.

میرتاج الدینی با بیان اینکه گاز یک سرمایه ملی است خاطر نشان کرد: ایران دومین تولید کننده گاز در جهان است، اما کمترین میزان صادرات را داریم، در حالی که ما می توانیم کل اروپا را تامین کنیم و با این اقدام این کشورها را به خودمان وابسته کنیم که سودآوری و امنیت زیادی را برای کشور در پی داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه