English

موج گزارش می دهد؛

آسیب کرونا به صنعت تفریحات در ایران

صنعت تفریحات کشور که بالغ بر ۱۰۰۰ شرکت فعال و چندین هزار نفر کارمند و کارگر در آن مشغول هستند، بدلیل شیوع کرونا غیرفعال شده اند، از این رو فعالان این صنعت خواستار تمهیداتی در قالب ارائه وام و یا مهلت در بازپرداخت وام‌های دریافتی، تسویه حساب‌های بیمه تامین اجتماعی و نیز مالیات، بخشودگی اجاره بها، ارائه بسته‌های حمایتی و... شده اند.

آسیب کرونا به صنعت تفریحات در ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، صنعت تفریحات در کشور که اشتغال در حوزه طراحی، ساخت و پیشتیبانی تجهیزات سرگرمی را رقم میزند و در مجموعه های مانند شهربازی ها، پارک های موضوعی و ... فعال هستند، در شرایط کنونی به تعطیلی کشیده شده است، از طرف دیگر رویداد بین المللی نمایشگاهی امتک نیز که حدود یک دهه به صورت مستمر در کشور برگزار می شده با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز تفریحی در کشور کاملا تعطیل شده است، از این رو پویش ملی با امضای ۳۳۵ نفر از فعالان این عرصه آغاز شده و با ارسال نامه به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و داریی برای جلوگیری از تعطیلی بیشتر خواستار حمایت از این صنعت شده اند.

در نامه فعالان صنعت تفریحات کشور آمده که شیوع ویروس کرونا باعث شده مجموعه‌های شاغل در صنعت تفریحات کشور که بالغ بر ۱۰۰۰ شرکت فعال و چندین هزار نفر کارمند و کارگر هستند، به ناچار غیرفعال شوند، تا آنجا که تمامی فعالان صنعت تفریحات کشور برای حفظ سلامتی نیروی انسانی و مردم کشور، مراکز فعالیت خود را به صورت کامل تعطیل کرده اند و در صورت عدم برخورداری از حمایت های مناسب، بسیاری از آنها از چرخه فعالیت خارج شده و به ورشکستگی و تعطیلی کشیده خواهند شد.

در این میان شاید بتوان اذعان کرد که شاغلین صنعت تفریحات در حوزه‌های گوناگون از نخستین اصنافی بوده‌اند که با تعطیلی عرصه کاری خود مواجه شده و به نظر می‌رسد در دسته آخرین صنایعی خواهند بود که به چرخه کار باز خواهند گشت، با توجه به حجم بالای شاغلان مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت و نقش صنعت تفریحات کشور به عنوان یکی از بازیگران اصلی ایجاد نشاط و شادی در جامعه، حفظ بقای مجموعه‌های خصوصی فعال در این حوزه واجب و بدیهی است.

همچنین باید توجه داشت بعد از کرونا یکی از کلیدی ترین مسائل برای پاک کردن خستگی، ملالت، استرس و اضطراب‌های این دوران دستیابی به نشاط و شادابی است، که بدون شک نقش صنعت تفریحات در این برهه را به وضوح آشکار می سازد تا با حمایت های لازم پس از گذر از این شرایط با روحیه ای مضاعف به کمک جامعه بشتابند. بنابراین با توجه به شرایط موجود، در جهت حمایت از بخش خصوصی فعال در این صنعت تمهیداتی را در قالب ارائه وام، مهلت در بازپرداخت وام‌های دریافتی، مهلت در تسویه حساب‌های بیمه تامین اجتماعی و مالیات، بخشودگی اجاره بها، ایجاد بسته‌های حمایتی و ... مقرر کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه