English

محمد اسلامی:

پروژه ساخت خط‌ آهن سریع‌ السیر تهران-قم-اصفهان مجددا راه اندازی شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه ساخت خط‌ آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان با موانعی مواجه شده و متوقف بود که مجددا این پروژه فعال شده است.

پروژه ساخت خط‌ آهن سریع‌ السیر تهران-قم-اصفهان مجددا راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از افتتاح کنارگذر شرقی اصفهان در اوایل تابستان 99  خبر داد و گفت: آزادراه 220 کیلیومتری اصفهان-شیراز یکی از آزادراه‌هایی است که بیشترین تاثیر را در کوتاه کردن مسافت، کاهش زمان سفر و مدیریت مصرف سوخت دارد و تا قبل از پایان دولت به افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این زنجیره یک قطعه باقی‌مانده خواهد داشت که از ایزدخواست به سمت کنارگذر شرقی امتداد دارد، ادامه داد: این قطعه در زمره مواردی است که برای  احداث آن به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم. با احداث این مسیر، قطعه بزرگی از کریدور آزادراهی شمال-جنوب تکمیل خواهد شد.

وی  همچنین با یادآوری این‌که ساخت خط‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان با موانعی مواجه شده و متوقف بود، گفت: مجددا این پروژه فعال شده و اکنون در بخش قم تا اصفهان 67 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیستم حمل‌ونقل پرسرعت یکی از نمادهای پیشرفت هر کشور به شمار می‌رود، افزود: خط‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان یک قطعه از کریدور شمال-جنوب ریلی پرسرعت در کشور است که سرعت سیر در آن حداقل 300 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

اسلامی ابراز امیدواری کرد این پروژه تا 4 سال آینده به اتمام برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    خواهشاااااااا قطارسریع السیر تهران قم اصفهان راه اندازی بشه

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه